torsdag 1. september 2011
Siste innspurt!
Nå skal jeg ha en liten formiddags-avkobling med en kopp kaffe å litt "frisk" luft! Men først skal jeg bare skrive en liten oppdatering her!
Jeg holder på å lage hjemmeside til Kennel Dalmhero! Det er det som er min prosjekteksamen! Blir så stas når jeg er ferdig!!
Nora har det supert om dagen! Hun er for det meste hjemme da hun ikke går i barnehage, men nå og da er hun hos en snill dagmamma! Det liker hun veldig godt!
Har vært filmfestival her i haugesund nettop! GØY!! Jeg tok noen vakter som frivillig der! Men fikk sett en god del filmer!! Ble så mye borte at Nora lurte på om jeg bodde der nede.... "Mamma? Bor du der??" sa hun å pekte på kinoen da hun og pappaen kom for å hente meg etter endt dag!.....
Dagen etterpå kom det ett nytt gullkorn: "Mamma!! Vi må kjøpe kjærlighet med pinne!! For da blir jeg så lykkelig!!"
Hun kan få sagt det.... :D
Jaja, jeg får gå å finne kaffen! Hadet bra så lenge!
tirsdag 26. juli 2011
Sommertid

Det var SÅ gøy å være der! Har ikke vært dær på nesten 3 år!! Var fantastisk hærlig å se venner og kjente igjen!
Nora fikk tilbringe masse tid sammen med Bestefar og Bestemor å hun smiler stort når vi snakker om dem nå! Hun savner dem nok endel ja!
Nora har blitt så stor i sommer synes jeg... Grunnen til at jeg la så godt merke til det var at hun når vi kom hjem etter 5uker på tur var ett helt hode høyere enn sofaryggen!! Så hun har nå vokst litt på disse 5 ukene!
Nå har vi fått Adrian på besøk, å vi skal kose oss hjemme ei uke før jeg å Nora reiser i barnedåp i moss. Nora har reiseruta klar å hun kunne ramse opp for meg uten problemer hvordan vi skulle reise til Moss på førstkommende lørdag! Hun sitter i baksetet på bilen å forteller meg at: "Vi skal ta buss til Bergen, fly til Oslo å tog til Moss" å besøke Onkel og tanta Anette! Og baby-Andreas selvfølgelig! Så både hun og jeg gleder oss veldig til det! Jeg skal bare på Roxette-konsert her i haugesund først! :D :D
Vi har altså være 5 uker på tur, å det har vært masse kule opplevelser på denne tiden! Vi har blandt annet vært på utstilling i Bodø å Eiko-gutten har fått sine 2 første CERT!! YAY!! Vi har vært på Midnattsrock i lakselv sammen med gode venner å det var HELT fantastisk!! Vi har vært å bada i Nordlys badet å Nora har rutsja i vannsklia OG hoppa fra 1-metern!!

Det er blitt tatt vannvittig mye bilder på disse ukene, så bilder kommer! Men tar litt tid å gå gjennom alt, redigere, beskjære å ordne og styre så det kommer etterhvert!
Ha en fortsatt strålende sommer! Hvor du enn befinner deg! Nå skal det lages Tirsdagstaco! Adios!
mandag 3. januar 2011
Godt nytt år! En oppdatering igjen..
Jula gikk som planlagt her i hus! Var ikke SÅ mye å planlegge i år, men vi har hatt det koselig! Det har bare vært min lille familie i år, å på julaften var mammaen min sammen med oss.
Nora har hatt en liten pakkekalender gående i desember... noe som viste seg å ikke være så veldig lurt.. Hun mente derfor det var helt i orden å begynne å pakke opp alle gavene under juletreet da hun sto opp på julaften... Det var jo PAKKER!! TIL HENNE!! håhå, kan tro vi hadde litt av ett liv med å få henne til å la de ligge ifred... Det tok 17minutter fra hun inntok stua, til hun hadde klart å grabbe til seg den første pakken å flærra av papiret! Jeg fikk teipa den sammen igjen da.. Å heldigvis ble det men den ene pakken!
Hun fikk jo åpne en pakke utpå dagen, så hun hadde noe å konsentrere seg om.. men siden hun fort blir lei ting så var ikke den så veldig spennende så veldig lenge... :P
Nora fikk HEST i julegave hun! :) En gyngende enn da! Men den ble en stor hitt! Den lager lyd, å så beveger den munnen! Fantastisk morsomt!
Hun fikk seg også en fin liten ROSA prinsessestol!!
I tillegg til dette så fikk hun mye andre leker og litt klær! Av leker fikk hun knotte-puslespill, syngende Hoppsi-Deisi, Dansende bamse, drømmehagen bok, en slags "dansematte" bare at den er med tall og farger og lys, en liten dukkevogn i tre.. ja det var det jeg kom på i farten..
Av klær så fikk hun mye ull! Det hadde vi ønsket til henne, så det var helt supert! :)
Jeg er strålende fornøyd etter at jeg har fått masse av det jeg ønsket meg! Både fotostativ, elektrisk tannbørste, Regines bok, krakk til kjøkkenet så jeg rekker opp i skapene :P pluss masse mer! En super jul på gavefronten med andre ord! :D
Nyttårsaften ble ikke feiret med annet enn kalkunmiddag her hos oss. På kvelden så jeg film, å så titta jeg å Nora på rakettene fra vinduet! Stille og rolig! Helt perfekt! :)
Nå skal det lages litt middag snart! Så jeg får skrive mer neste gang!
Ha en strålende første uke i januar!
fredag 24. desember 2010
GOD JUL!!

søndag 21. november 2010
Bilde av hundesenga
lørdag 20. november 2010
enda en oppdatering! :P
Om ei lita uke blir det en liten ferie på oss. :D Kommer mer tilbake til det ved en senere anledning!
Fikk hundesenga i dag! Den som jeg vant og som du kunne lese om i forrige innlegg! Den var DIGER!!! Å begge prikkedyra får god plass oppi den! Den er i tillegg supermyk og god!! JEG føler meg utrolig heldig som vant, men hundene føler seg nok ganske så heldige de også for de har ligget å breia seg i senga non-stop siden den kom i hus!!
Skal få lagt ut bilde snarest! I morgen kanskje!? :)
Ellers så er det såvidt begynt å komme julekaker i frysern! Har fått lagd en ladning med de supergode chocolat chip cookies'ene som jeg baker nå og da! Men som regel så blir de på mystisk vis temmelig fort borte!! Så nå har jeg pakka de inn i en boks å lagt de langt nede i frysern! Å håper at de får ligge i fred for søtsugne meg til det blir jul! :)
Nå er det på tide å legge seg... selv om jeg egentlig ikke synes noe om det... er jo ett nattmenneske... å har ganske sterk grad av lakenskrekk...
men må... så god natt..
lørdag 23. oktober 2010
En liten oppdatering!
Har bare holdt på i to uker nå, men begynner så smått å komme inn i det! Men det er mye igjen!
Ellers så har jeg såvidt begynt å tenke på julegaver! Har kjøpt inn 2stk allerede! Eller egentlig er jeg jo ikke tidlig ute eller no, er jo mange som er nesten ferdige på denne tida... Men det er det samme hvert år, jeg planlegger at jeg skal starte tidlig å så blir det ikke helt som jeg har planlagt likevell.. Men 2 er bedre enn ingenting!
Fikk forresten en meget hyggelig overaskelse i går! For en stund siden så ble jeg med på giwaway hos Vakre hjem og Interiør. De trakk ut masse premier, bland annet en hundeseng fra http://www.alphadog.no/ som var helt nydelig! Å gjett hva! JEG VANT!!! HUNDESENG!!! Jippi!! Til en verdi av 1500kr!! Jeg som aldri vinner noe!!
Vi har snakka om å kjøpe en ny, å hva passer vell bedre da!! http://www.alphadog.no/ har utrolig mye fint i nettbutikken sin! Vell verdt en titt!!
Nei nå er det natta... Skal prøve å bli litt flinkere å oppdatere her nå... lover... :)
søndag 3. oktober 2010
Eiko sitt møte med huggormen...
Ronald forsøkte seg på å bære han, men Eikogutten veier 30kg, å Ronald sliter som mange kanskje vet med prolaps i ryggen.. så det gikk ikke så bra med bæringa.. Eiko måtte pent gå selv.. De kom seg tilbake til bilen å fikk dratt ned til vetrinæren. Tok ca 1 time fra han ble bitt til de var der nede. Siden Eiko var oppegående og forholdsvis pigg så ville de ikke gi han motgift. Vetrinæren ville unngå at han gikk inn i sjokk å så sa de at om han fikk motgift nå så kunne det hende den ikke ville fungere like bra ved en evt senere anledning.. Så de kjørte på med intravenøs veskebehandling. Eiko ble på dyreklinikken til observasjon til kl ble syv på kvelden.. Da dro Ronald å henta han å dette er det jeg fikk se da han kom tilbake....
søndag 19. september 2010
Travle dager!
Dette bildet er tatt av Ronald da han var å gikk tur på Steinsfjellet.
Har vært på dagstur til Bergen sammen med min Tante L. Vi var på Live Show med Lisa Williams! SUPERGØY!!! Å utrolig fasinerende!
Ballbingen var en av favorittene! Hun måtte hele tiden tilbake dit! Herlige jenta mi!
mandag 23. august 2010
En liten oppdatering.... :)

lørdag 7. august 2010
Sommerens reisebrev del 1...
Vi var ett par netter i østersund før vi fikk ett litt ufrivillig, men meget bra stopp i sundsvall! Problemer med bilen, så vi valgte å få det fiksa før vi dro videre.
Dro vidre derifra etter 5dager. Trygg på at nå ville bilen holde hele veien hjem! Men da vi hadde kjørt noen timer så eksploderte det ene dekket på campingvogna....... fikk heldigvis hjelp og fikk bytta det eksploderte dekket. Men kjøpte ett til så vi kunne bytte det også dagen etter når verkstedene åpna! Så etter at vi hadde fiksa det i uppsala, så kjørte vi vidre til Karlstad. Der tok vi noen dager siden vi syntes vi fortjente litt avslapping igjen i det fiiiiine været!
Derifra bar turen vidre inn i Norge og til Moss. Der var vi ei lita uke, før vi vendte nesa hjemmover mot Haugesund. Tiden i Moss var utrolig koselig! Vi fikk treffe mitt nyeste tantebarn for første gang! Lille Andreas! For en liten hjerteknuser han er! Fikk også treffe pappaen min igjen!! Det var veldig godt!!
Nora fikk spise is på pinne heeelt alene for første gang! Sånn blir man da:
Prøver nye hatten til fetter Alexander!! Kult!!
fredag 25. juni 2010
Da har vi bestemt oss!
I dag kommer Elisabeth og Vidar på overnattings besøk i campingvogna vår. Vi skal ha en maks trivelig kveld før vi drar fra trondheim for denne gang! Nora er stor fan av dem begge allerede, noe som er koselig å se for oss! De er jo hennes gudforeldre! :)
Nå er det desverre møkkavær her i trondheim også, men vi tåler såpass! Er litt surt, men man kan vell ikke forvente fint vær hele ferien! Derfor frister det jo også med litt finvær på østlandet før man vender nesa hjem til Haugesund.
Nå skal vi snart ut å se om vi får kjøpt nytt objektiv til speilreflekskameraet mitt! Skal vistnok ha fått inn ny forsyning av slike på elkjøp på leangen! Håper det stemmer det som står på varebeholdninga deres på nettet!
Ha en fin dag videre!
onsdag 23. juni 2010
Er på tur!!
tirsdag 8. juni 2010
Nora danser
Min lille solstråler er veldig glad i musikk! Å hun danser MYE! Men jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har forsøkt å få denne dansinga festa på film, uten hell!
Mens vi var på vår første tur med campingvogna så fikk jeg sjansen!
Her er det herlige resultatet!!
søndag 6. juni 2010
Mini-sinnasøndag!! Og sommer!!
Har ikke gitt helt opp enda da.. men bare for i dag!
Det var dagens utbrudd!
I dag har jeg å Nora vært i vangen på lekeplassen å lekt! Å så har vi matet fuglene! Det var stor fryd! Er SÅ hærlig å høre henne juble av glede når endene og gjessene kom veldig nære! Det var til og med en som tok mat fra hånda hennes!! :)
Nå skal jeg ut å henge opp klær! Har nydelig vær her i haugesund nå! SOL SOL SOL!! hadde 21,6 grader i skyggen for noen timer siden! Deilig!!
lørdag 22. mai 2010
trøtt og slapp....
I dag har vi spist taco til middag, nå ligger mannen på sofaen å sover, Nora står klistra til barnetv, Chenta ligger i senga si, Eiko ligger som ett slakt på sofaen å jeg sitter her å gjesper... er det rart man blir slakk når alle sover rundt meg??
Vi holder nå på å klargjøre campingvogna til vi setter ut på vår første tur med den på onsdag! Blir gøy å få testa den på tur! Da skal vi altså på hundeutstilling på Gjøvik! Blir kjekt å treffe alle hundene og de hyggelige folkene igjen! :)
Ha en fortsatt fin pinsehelg!
