torsdag 1. september 2011

Siste innspurt!

Jeg holder i skrivende stund på med min siste prosjekteksamen på DMK1 ved noroff! Jeg er jo webstudent så jobber hjemmefra!


Nå skal jeg ha en liten formiddags-avkobling med en kopp kaffe å litt "frisk" luft! Men først skal jeg bare skrive en liten oppdatering her!

Jeg holder på å lage hjemmeside til Kennel Dalmhero! Det er det som er min prosjekteksamen! Blir så stas når jeg er ferdig!!

Nora har det supert om dagen! Hun er for det meste hjemme da hun ikke går i barnehage, men nå og da er hun hos en snill dagmamma! Det liker hun veldig godt!

Har vært filmfestival her i haugesund nettop! GØY!! Jeg tok noen vakter som frivillig der! Men fikk sett en god del filmer!! Ble så mye borte at Nora lurte på om jeg bodde der nede.... "Mamma? Bor du der??" sa hun å pekte på kinoen da hun og pappaen kom for å hente meg etter endt dag!.....

Dagen etterpå kom det ett nytt gullkorn: "Mamma!! Vi må kjøpe kjærlighet med pinne!! For da blir jeg så lykkelig!!"

Hun kan få sagt det.... :D

Jaja, jeg får gå å finne kaffen! Hadet bra så lenge!

tirsdag 26. juli 2011

Sommertid




Vi har vært på sommerferie i ALTA!!!!!!!!!

Det var SÅ gøy å være der! Har ikke vært dær på nesten 3 år!! Var fantastisk hærlig å se venner og kjente igjen!

Nora fikk tilbringe masse tid sammen med Bestefar og Bestemor å hun smiler stort når vi snakker om dem nå! Hun savner dem nok endel ja!

Nora har blitt så stor i sommer synes jeg... Grunnen til at jeg la så godt merke til det var at hun når vi kom hjem etter 5uker på tur var ett helt hode høyere enn sofaryggen!! Så hun har nå vokst litt på disse 5 ukene!

Nå har vi fått Adrian på besøk, å vi skal kose oss hjemme ei uke før jeg å Nora reiser i barnedåp i moss. Nora har reiseruta klar å hun kunne ramse opp for meg uten problemer hvordan vi skulle reise til Moss på førstkommende lørdag! Hun sitter i baksetet på bilen å forteller meg at: "Vi skal ta buss til Bergen, fly til Oslo å tog til Moss" å besøke Onkel og tanta Anette! Og baby-Andreas selvfølgelig! Så både hun og jeg gleder oss veldig til det! Jeg skal bare på Roxette-konsert her i haugesund først! :D :D

Vi har altså være 5 uker på tur, å det har vært masse kule opplevelser på denne tiden! Vi har blandt annet vært på utstilling i Bodø å Eiko-gutten har fått sine 2 første CERT!! YAY!! Vi har vært på Midnattsrock i lakselv sammen med gode venner å det var HELT fantastisk!! Vi har vært å bada i Nordlys badet å Nora har rutsja i vannsklia OG hoppa fra 1-metern!!

Det er blitt tatt vannvittig mye bilder på disse ukene, så bilder kommer! Men tar litt tid å gå gjennom alt, redigere, beskjære å ordne og styre så det kommer etterhvert!

Ha en fortsatt strålende sommer! Hvor du enn befinner deg! Nå skal det lages Tirsdagstaco! Adios!

mandag 3. januar 2011

Godt nytt år! En oppdatering igjen..



Ja da var tjue-elleve i gang å jeg må jo benytte dette første innlegget i år til å ønske alle ett
Godt Nytt År!!


Jula gikk som planlagt her i hus! Var ikke SÅ mye å planlegge i år, men vi har hatt det koselig! Det har bare vært min lille familie i år, å på julaften var mammaen min sammen med oss.

Nora har hatt en liten pakkekalender gående i desember... noe som viste seg å ikke være så veldig lurt.. Hun mente derfor det var helt i orden å begynne å pakke opp alle gavene under juletreet da hun sto opp på julaften... Det var jo PAKKER!! TIL HENNE!! håhå, kan tro vi hadde litt av ett liv med å få henne til å la de ligge ifred... Det tok 17minutter fra hun inntok stua, til hun hadde klart å grabbe til seg den første pakken å flærra av papiret! Jeg fikk teipa den sammen igjen da.. Å heldigvis ble det men den ene pakken!



Hun fikk jo åpne en pakke utpå dagen, så hun hadde noe å konsentrere seg om.. men siden hun fort blir lei ting så var ikke den så veldig spennende så veldig lenge... :P


Etter at middagen var inntatt så fikk vi besøk av selveste nissen!! Søte Nora finnes ikke redd han, så Nissen fikk til og med en klem da han skulle dra!! Å hun snakka ikke om annet enn Nissen i lang tid etterpå!




Nora fikk HEST i julegave hun! :) En gyngende enn da! Men den ble en stor hitt! Den lager lyd, å så beveger den munnen! Fantastisk morsomt!


Hun fikk seg også en fin liten ROSA prinsessestol!!


I tillegg til dette så fikk hun mye andre leker og litt klær! Av leker fikk hun knotte-puslespill, syngende Hoppsi-Deisi, Dansende bamse, drømmehagen bok, en slags "dansematte" bare at den er med tall og farger og lys, en liten dukkevogn i tre.. ja det var det jeg kom på i farten..

Av klær så fikk hun mye ull! Det hadde vi ønsket til henne, så det var helt supert! :)

Jeg er strålende fornøyd etter at jeg har fått masse av det jeg ønsket meg! Både fotostativ, elektrisk tannbørste, Regines bok, krakk til kjøkkenet så jeg rekker opp i skapene :P pluss masse mer! En super jul på gavefronten med andre ord! :D

Nyttårsaften ble ikke feiret med annet enn kalkunmiddag her hos oss. På kvelden så jeg film, å så titta jeg å Nora på rakettene fra vinduet! Stille og rolig! Helt perfekt! :)

Nå skal det lages litt middag snart! Så jeg får skrive mer neste gang!

Ha en strålende første uke i januar!



fredag 24. desember 2010

GOD JUL!!

Da var alle juleforberedelsene i boks å selvsete julaften ankommet!


Ønsker alle kjente og kjære og ellers alle som skulle finne på å stikke innom,

En God Jul og ett Riktig Godt Nytt År!



I dag tidlig så gikk det ikke mer enn 17minutter før Nora klarte å nappe til seg en gave og så rive av papiret! Å hun er ikke veldig imponert over all denne ventinga!
Ha en strålende Julefeiring alle sammen!!

søndag 21. november 2010

Bilde av hundesenga


Ja som lovt så legger jeg nå ut bilde av to stk fornøyde prikkedyr i den nye hundesenga fra http://www.alphadog.no/


Senga er str. Large farge brun. Utrolig myk og god! Hundene bare elsker denne!!


lørdag 20. november 2010

enda en oppdatering! :P

For det er så mange av dem!! *phu*

Om ei lita uke blir det en liten ferie på oss. :D Kommer mer tilbake til det ved en senere anledning!

Fikk hundesenga i dag! Den som jeg vant og som du kunne lese om i forrige innlegg! Den var DIGER!!! Å begge prikkedyra får god plass oppi den! Den er i tillegg supermyk og god!! JEG føler meg utrolig heldig som vant, men hundene føler seg nok ganske så heldige de også for de har ligget å breia seg i senga non-stop siden den kom i hus!!

Skal få lagt ut bilde snarest! I morgen kanskje!? :)

Ellers så er det såvidt begynt å komme julekaker i frysern! Har fått lagd en ladning med de supergode chocolat chip cookies'ene som jeg baker nå og da! Men som regel så blir de på mystisk vis temmelig fort borte!! Så nå har jeg pakka de inn i en boks å lagt de langt nede i frysern! Å håper at de får ligge i fred for søtsugne meg til det blir jul! :)

Nå er det på tide å legge seg... selv om jeg egentlig ikke synes noe om det... er jo ett nattmenneske... å har ganske sterk grad av lakenskrekk...

men må... så god natt..

lørdag 23. oktober 2010

En liten oppdatering!

Det er travle dager nå. Jeg har begynt som webstudent på Noroff, så jeg studerer hver dag! Hjemmefra. Studerer multimediedesign!! Er kjempe gøy så langt! Har såvidt begynt å lære litt om photoshop, å det er virkelig noe jeg bestandig har hatt lyst å lære! Tenk så mange muligheter man har med det programmet!!



Har bare holdt på i to uker nå, men begynner så smått å komme inn i det! Men det er mye igjen!



Ellers så har jeg såvidt begynt å tenke på julegaver! Har kjøpt inn 2stk allerede! Eller egentlig er jeg jo ikke tidlig ute eller no, er jo mange som er nesten ferdige på denne tida... Men det er det samme hvert år, jeg planlegger at jeg skal starte tidlig å så blir det ikke helt som jeg har planlagt likevell.. Men 2 er bedre enn ingenting!



Fikk forresten en meget hyggelig overaskelse i går! For en stund siden så ble jeg med på giwaway hos Vakre hjem og Interiør. De trakk ut masse premier, bland annet en hundeseng fra http://www.alphadog.no/ som var helt nydelig! Å gjett hva! JEG VANT!!! HUNDESENG!!! Jippi!! Til en verdi av 1500kr!! Jeg som aldri vinner noe!!

Vi har snakka om å kjøpe en ny, å hva passer vell bedre da!! http://www.alphadog.no/ har utrolig mye fint i nettbutikken sin! Vell verdt en titt!!



Nei nå er det natta... Skal prøve å bli litt flinkere å oppdatere her nå... lover... :)

søndag 3. oktober 2010

VIL HA!!!

Kom over denne utrolig stilige bokhylla på det store nettet! Tenk koselesestund med Nora inni der!!




http://www.sakurah.net/

Eiko sitt møte med huggormen...

Ja det gikk heldigvis bra, men synes det var skummelt. Ronald var på tur på "fjellet" med hundene og ser plutselig Eiko hoppe unna noe på bakken! Han så fort huggormen, men etter å ha undersøkt Eiko så virka det ikke som om han var blitt bitt.. Etter 10 min så begynte Eiko å stritte imot på å gå, å Ronald forsto fort at han måtte ha blitt bitt.. De snudde for å komme seg tilbake til bilen for nå ble han sakte men sikkert hoven i ansikt og hals..


Ronald forsøkte seg på å bære han, men Eikogutten veier 30kg, å Ronald sliter som mange kanskje vet med prolaps i ryggen.. så det gikk ikke så bra med bæringa.. Eiko måtte pent gå selv.. De kom seg tilbake til bilen å fikk dratt ned til vetrinæren. Tok ca 1 time fra han ble bitt til de var der nede. Siden Eiko var oppegående og forholdsvis pigg så ville de ikke gi han motgift. Vetrinæren ville unngå at han gikk inn i sjokk å så sa de at om han fikk motgift nå så kunne det hende den ikke ville fungere like bra ved en evt senere anledning.. Så de kjørte på med intravenøs veskebehandling. Eiko ble på dyreklinikken til observasjon til kl ble syv på kvelden.. Da dro Ronald å henta han å dette er det jeg fikk se da han kom tilbake....











Dagen etter var han fortsatt like hoven.. om ikke mer.. Men etter det så ble hevelsen bare mindre og mindre! Å i dag kan man nesten ikke se noe i det hele tatt. Eneste man ser i dag, 5 dager etter bittet, er litt "ekstra" løshud på halsen, men satser på at det trekker seg sammen å at han blir helt fin!

søndag 19. september 2010

Travle dager!



Ja det går unna her i Haugesund. Hundeutstillinger, filmfestival, studie-planlegging, reising, hverdagsliv, NORA TID!!


Dette bildet er tatt av Ronald da han var å gikk tur på Steinsfjellet.


Filmfestivalen er jo forlengst over, ett år til neste gang! Gleder meg allerede! Så MYE bra film!

Vi har vært på hundeutstillinger på Karmøy, i Nesbyen, Stavanger og Bergen! I slutten av oktober er det årets siste på Stord! Hadde tenkt å stille Chenta, men da vi fant ut at det blir tysk dommer der, så dropper vi det! :) Vi var i Bergen i går, å det ble en HP på Eiko-gutten! Fornøyd med det!
Jeg skal begynne å studere den 12.oktober! Da blir jeg webstudent!! Skal studere Multimediadesign! Gleder meg veldig til å komme igang med det! Alle bøkene er bestilt, bare programvare igjen å kjøpe!


Har vært på dagstur til Bergen sammen med min Tante L. Vi var på Live Show med Lisa Williams! SUPERGØY!!! Å utrolig fasinerende!



På onsdag i forrige uke var jeg å Nora på Metro Lekeland for første gang! Det var en STOR hitt!! Frister veldig til gjentakelse! Både jeg og Nora hadde det max gøy! Nora var helt utslitt etterpå å sovna i handlevogna da vi skulle handle før vi dro hjem!


Ballbingen var en av favorittene! Hun måtte hele tiden tilbake dit! Herlige jenta mi!






Den 6.oktober reiser jeg å Nora til oslo en tur. Skal være borte til den 10.oktober. Skal overnatte i Moss hos min kjære bror å hans nydelige familie, men blir ihvertfall en dagstur inn til oslo for å treffe Marsjentene! Gleder oss masse til å treffe disse søte damene å deres nydelige barn! Føler jo at jeg kjenner dem, så blir fint å se de i levende live! Det blir også Noras første fly tur! Heldigvis er turen kort, bare 50 minutter, så det går sikkert fint!


mandag 23. august 2010

En liten oppdatering.... :)

Ja nå er filmfestivalen her i Haugesund godt igang! Å jeg løper på kino til alle døgnets tider!! Jeg storkoser meg med andre ord!! :)


Begynte på torsdag med kortfilmen "Neglect" av Lilja Ingolfsdottir. Det ble 4 filmer på meg den dagen! De tre andre var "En familie", "Allting bliver godt igen" og "Kvinden der drømte om en mand".


Likte godt den danske filmen "Allting bliver godt igen". Det var en ganske intens thriller. Helt etter min smak!





Fredagen så jeg eksamensfilmene fra Den norske filmskolen. Seks stk kortfilmer! Kjempe flotte filmer, men den jeg vil trekke fram er filmen "Tuba Atlantic" Regi: Hallvar Witzø. Det var en virkelig overaskende morsom film!


Så også filmen "Bad family". Grei nok film, men kombinasjonen finsk tale, engelsk tekst og en stykk litt for trett meg var ingen bra kombo! Syntes egentlig det ble litt slitsomt!


Lørdag så jeg tre filmer. "7x/xxxxxx-Like barn leker best." Meget bra film fra den svenske regisøren Emil Jonsvik. Hans spillefilm debut. Filmen handler om ett av de antatt 30000 ulovlige våpen som er i sirkulasjon i sverige!


"Det enda rationella" Svensk drama-komedie. En absurd historie, som var både morsom og alvorlig om hverandre! Utrolig gøy å se den gamle Wallander (Rolf Lassgård) i denne rollen!


Å siste filmen jeg så på lørdagen var den utrolig klissete, men fantastisk søte "Letters to Juliet"!! Jentefilm av dimensjoner, men av å til er det koselig å se en slik film!! Jeg tror jeg satt å glisa non-stop den siste halvdelen av filmen! *sukk*


Søndagen skulle i utgangspunktet være en laaaang dag på kinoen, men den første filmen "Heartbeats" var så kjedelig at jeg gikk etter 20-30 min. Jeg var ikke den eneste som gjorde det heller....


Filmen "Eamon" var en søt irsk film om en familie på tre med en understimulert og overernergisk gutt (Eamon) på 6år, hans narsissistiske mor og hans meget seksuelt frustrerte far! Det var endel kjipe episoder i filmen der mammahjertet mitt fikk vondt, men alt i alt en ok film!


"Tamara Drewe" var en ganske morsom film om ei jente som vender tilbake til den lille landsbygda som en "oppsiktsvekkende skjønnhet". Ganske så fornøyelig faktisk!


Den siste filmen jeg så i går var den irske filmen "his & hers". Man får møte 76kvinner i filmen, som alle snakker om mennene i sine liv. Til sammen blir øyeblikkene til fortellingen om ett helt kvinneliv fra begynnelse til slutt. En nitti år lang kjærlighetshistorie! Søt og ikke noe man har sett på kino tidligere!


I morgen er det en ny dag, med nye filmer. Det er heldigvis noen dager igjen enda! Har mye jeg vil se fortsatt! Så jeg kommer med oppdatering om resten senere! Starter ikke før kl 1600 i morgen så får formiddagen sammen med min lille prinssesse!




lørdag 7. august 2010

Sommerens reisebrev del 1...








Nå er det så lenge siden jeg har blogga at jeg skammer meg litt! Men vi har altså vært på ferie og hundeutstillinger!




Akkurat i kveld har gubben stukket ut på konsert, å Nora sovna tidlig i kveld så da har jeg masse egen tid! Å jeg velger altså å bruke litt av den på å blogge! :)




Etter siste innlegg så kjørte vi inn i sverige! Vi fikk NYDELIG vær så si hele veien!! Å jeg er blitt BRUN!!! Jippi!


Vi var ett par netter i østersund før vi fikk ett litt ufrivillig, men meget bra stopp i sundsvall! Problemer med bilen, så vi valgte å få det fiksa før vi dro videre.




Nora fikk bada i sjøen for første gang, å vi fikk nytt været og shoppa litt! Vi traff også ett veldig koselig ektepar fra ett lite sted rett utenfor harstad... (som jeg ikke husker navnet på akkurat nå.....)








Dro vidre derifra etter 5dager. Trygg på at nå ville bilen holde hele veien hjem! Men da vi hadde kjørt noen timer så eksploderte det ene dekket på campingvogna....... fikk heldigvis hjelp og fikk bytta det eksploderte dekket. Men kjøpte ett til så vi kunne bytte det også dagen etter når verkstedene åpna! Så etter at vi hadde fiksa det i uppsala, så kjørte vi vidre til Karlstad. Der tok vi noen dager siden vi syntes vi fortjente litt avslapping igjen i det fiiiiine været!



Derifra bar turen vidre inn i Norge og til Moss. Der var vi ei lita uke, før vi vendte nesa hjemmover mot Haugesund. Tiden i Moss var utrolig koselig! Vi fikk treffe mitt nyeste tantebarn for første gang! Lille Andreas! For en liten hjerteknuser han er! Fikk også treffe pappaen min igjen!! Det var veldig godt!!
Den stolte pappaen med lille Andreas:


Nora fikk spise is på pinne heeelt alene for første gang! Sånn blir man da:

Prøver nye hatten til fetter Alexander!! Kult!!





For at ikke dette innlegget skal bli så alt for mye lengre nå så tror jeg at vi avslutter nå, å så skal jeg få lagt ut neste del så fort som mulig!

fredag 25. juni 2010

Da har vi bestemt oss!

Vi reiser ikke nordover! Men kjører inn i sverige å drar sørover mot moss. Satser på å komme oss nordover ved en senere anledning!

I dag kommer Elisabeth og Vidar på overnattings besøk i campingvogna vår. Vi skal ha en maks trivelig kveld før vi drar fra trondheim for denne gang! Nora er stor fan av dem begge allerede, noe som er koselig å se for oss! De er jo hennes gudforeldre! :)

Nå er det desverre møkkavær her i trondheim også, men vi tåler såpass! Er litt surt, men man kan vell ikke forvente fint vær hele ferien! Derfor frister det jo også med litt finvær på østlandet før man vender nesa hjem til Haugesund.

Nå skal vi snart ut å se om vi får kjøpt nytt objektiv til speilreflekskameraet mitt! Skal vistnok ha fått inn ny forsyning av slike på elkjøp på leangen! Håper det stemmer det som står på varebeholdninga deres på nettet!

Ha en fin dag videre!

onsdag 23. juni 2010

Er på tur!!

Ja da var det endelig litt ferie på oss! Har ikke vært på ferie på lenge, så skal nyte det for alt det er verdt! Akkurat nå befinner vi oss i trondheim! Har fått truffet våre goooode venner og Nora sine gudforeldre, Elisabeth og Vidar! SÅ kos å endelig treffe dem igjen!! Å så har vi i dag vært å truffet min svigerinne å mine to nevøer! For noen herlige gutter altså!!
Helga som var tilbrakte vi på oppdal! Var der pga hundeutstilling, å det gikk ganske så bra egentlig! Dalnews Ekkora Eiko ble BIR valp (best i rasen) og så ble han da BIG2 2.best i gruppa!! Men han var kun påmeldt 1 av dagene! Mens storesnupp, Dalnews Csak Chenta, fikk blått begge dagene.... dumme dommeren som ikke så potensialet hennes!! Heheh! Det er bestandig sånn når det ikke går så bra på utatilling, at man finner noe galt med dommeren!
Vi hadde tenkt oss en tur til mine hjemmelige trakter iløpet av turen, men siden det er meldt superdårlig vær nordpå framover så er vi millimetere ifra å vende nesa sørover mot Moss istedet for nordover når vi drar fra trondheim! Har en nyfødt liten nevø å treffe der nede, så det er ikke så dumt å dra dit i stedet!!
I dag har vi vært en tur på martnan her i trondheim, å det endte jammen med at vi dro fra byen med ny mobil til mannen og ny liten snerten mini-pc fra samsung til a mor! :D så det må man jo bare rope hurra for!! Synes selv vi gjorde en meget god deal da vi kjøpte mobil og pc for 2kr!! Kun binding på telefonen i ett år, ingenting på pc'en!!
Nei nå får jeg avslutte her, har desverre ingen bilder på denne nye pc'en så dette blir ett bildeløst blogg-innlegg! Ha en fin st.hans feiring!!

tirsdag 8. juni 2010

Nora danser

Min lille solstråler er veldig glad i musikk! Å hun danser MYE! Men jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har forsøkt å få denne dansinga festa på film, uten hell!

Mens vi var på vår første tur med campingvogna så fikk jeg sjansen!

Her er det herlige resultatet!!

søndag 6. juni 2010

Mini-sinnasøndag!! Og sommer!!

Nå har jeg knota i dagesvis med å få lagt ut den søteste videoen av Nora som danser.... Får det bare ikke til!! Ingen som gidder hjelpe meg heller! #%&#@!! sånn!
Har ikke gitt helt opp enda da.. men bare for i dag!

Det var dagens utbrudd!

I dag har jeg å Nora vært i vangen på lekeplassen å lekt! Å så har vi matet fuglene! Det var stor fryd! Er SÅ hærlig å høre henne juble av glede når endene og gjessene kom veldig nære! Det var til og med en som tok mat fra hånda hennes!! :)

Nå skal jeg ut å henge opp klær! Har nydelig vær her i haugesund nå! SOL SOL SOL!! hadde 21,6 grader i skyggen for noen timer siden! Deilig!!

lørdag 22. mai 2010

trøtt og slapp....

Er lenge siden jeg har vært så slakk og trøtt! Har begynt på ny medisin for "gikta" så mulig det er en av bivirkningene.. bortsett fra at jeg føler jeg litt utmatta så er de værste bivirkningene jeg har fått, hodepine den dagen jeg tar medisinen og dagen etter, og bittelitt kvalm! Men det går fort over! Så jeg skal ikke klage egentlig! Synes dette går overaskende bra jeg!! :) En av de "positive" bivirkningene jeg har fått er nedsatt matlyst! Å siden jeg har litt å ta av, så er jeg ikke leimeg for det! :P

I dag har vi spist taco til middag, nå ligger mannen på sofaen å sover, Nora står klistra til barnetv, Chenta ligger i senga si, Eiko ligger som ett slakt på sofaen å jeg sitter her å gjesper... er det rart man blir slakk når alle sover rundt meg??

Vi holder nå på å klargjøre campingvogna til vi setter ut på vår første tur med den på onsdag! Blir gøy å få testa den på tur! Da skal vi altså på hundeutstilling på Gjøvik! Blir kjekt å treffe alle hundene og de hyggelige folkene igjen! :)


Ha en fortsatt fin pinsehelg!

tirsdag 18. mai 2010

17.mai overstått!



Ja da var en av årets mest slitsomme dager over! 17.mai har egentlig aldri vært slitsom før... men etter at jeg ble mamma så krever liksom 17.mai litt andre ting, enn da jeg bare hadde meg selv å tenke på!


Kan jo selvfølgelig tenke sånn at Nora er så liten at hun ikke har no glede av det, å at hun ikke kommer til å huske denne dagen senere! Men litt av sjarmen med å ha fått barne er jo at man skal skape nye tradisjoner! :) Ikke minst så var det jo veldig stas for mammahjertet å se henne hyle av fryd å vifte med flagget når barne i barnetoget jubla og ropte hurra!

Så alt i alt så var det så verdt det, selv om det ble en lang dag!
Her følger bilder av årets 17.mai feiring!!










lørdag 15. mai 2010

Livets høyeste lykke

Forfatter: Ukjent



Den vesle varme ungen min
Gjør rare lyder med tungen sin
Hun lager merkelige ord
Til glede for sin stolte mor



Min egen lille deilighet
Jeg har slik gunstig leilighet
Til gransking av den hvite rand
Av underkjevens første tann
En bitteliten snehvit spiss
Av verdens minste tannebiss
Du vesle fugleungen min
Den lubbne skjønne kroppen din
Med de små rare klærne på
Og foten din med tærne på
Og hånden din og armen din
Og lukten din og varmen din
Er som ett kjempemessig hav
Din mor kan øse lykke av





Men uten kamp og uten slag
Skal jeg gi slipp på deg en dag
Hvor min du er -allikevell
Skal du bli stor og bli deg selv
Nå kan jeg bare pleie deg
Og elske deg og eie deg
Og leke med deg og ta i deg
Og være bunnløst glad i deg





Men når du selv om litt blir stor
Så vil du si: "Nei, Æsj da mor! "
Og selvsagt har du rett i det
Det finnes ikke vett i det
Og så en dag om femten år
Skal denne bylten uten hår
Som sutter sine egne tær
Si: "Mor, så gammeldags du er!"


Å ser du mitt fotografi
Så vil du le av det å si:
"Tenk dette her er mor og far
Å, gid så rare dere var!"
Hva sorger det vil volde meg
I strid for å beholde deg
Hva kamp det enn vil skape meg
Så vil jeg sikkert tape deg...



For vi snakker sammen uten ord
For selvsagt skjønner jeg, din mor
Allverdens rare gurglelyd
Jeg legger munnen form av fryd
Mot nakkegropens myke skinn...


Du vesle fugleungen min!

fredag 14. mai 2010

ÆÆÆÆÆÆ!!

Nå synes jeg jaggu at 17.mai kommer litt brått på her altså!!
Plutselig er det jo fredag, å så må man på butikken for å handle til "langhelga"!! Jeg HATER å handle på fredager generelt, men så er det tydeligvis noen (les: mange) som tror 3.verdenskrig starter iløpet av helga så de må handle ALT for mye mat, drikke, toalettpapir osv!! (OBS har tilbud på toalettpapir om du kjøper masse!! :P )
MEn ihvertfall så fikk vi nå handla litt, men selvfølgelig så har vi jo alltids glemt noe som man må ut å få tak i i morgen! Typisk!
Her hjemme så var jeg inne på yr.no og storm.no for å sjekke været på 17.mai... det er meldt overskyet, 9 grader og kanskje litt regn tidlig på dagen.... hm.. enn hvis det ikke blir grillvær?? Hva gjør vi da? Kanskje vi må ut å handle en "backup" middag til nasjonaldagen... Usj... er kanskje ikke noe bedre enn alle tullingene på butikkene i dag likevell...
Ha en fiiin helg allesammen!