Viser innlegg med etiketten Eiko. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Eiko. Vis alle innlegg

søndag 3. oktober 2010

Eiko sitt møte med huggormen...

Ja det gikk heldigvis bra, men synes det var skummelt. Ronald var på tur på "fjellet" med hundene og ser plutselig Eiko hoppe unna noe på bakken! Han så fort huggormen, men etter å ha undersøkt Eiko så virka det ikke som om han var blitt bitt.. Etter 10 min så begynte Eiko å stritte imot på å gå, å Ronald forsto fort at han måtte ha blitt bitt.. De snudde for å komme seg tilbake til bilen for nå ble han sakte men sikkert hoven i ansikt og hals..


Ronald forsøkte seg på å bære han, men Eikogutten veier 30kg, å Ronald sliter som mange kanskje vet med prolaps i ryggen.. så det gikk ikke så bra med bæringa.. Eiko måtte pent gå selv.. De kom seg tilbake til bilen å fikk dratt ned til vetrinæren. Tok ca 1 time fra han ble bitt til de var der nede. Siden Eiko var oppegående og forholdsvis pigg så ville de ikke gi han motgift. Vetrinæren ville unngå at han gikk inn i sjokk å så sa de at om han fikk motgift nå så kunne det hende den ikke ville fungere like bra ved en evt senere anledning.. Så de kjørte på med intravenøs veskebehandling. Eiko ble på dyreklinikken til observasjon til kl ble syv på kvelden.. Da dro Ronald å henta han å dette er det jeg fikk se da han kom tilbake....











Dagen etter var han fortsatt like hoven.. om ikke mer.. Men etter det så ble hevelsen bare mindre og mindre! Å i dag kan man nesten ikke se noe i det hele tatt. Eneste man ser i dag, 5 dager etter bittet, er litt "ekstra" løshud på halsen, men satser på at det trekker seg sammen å at han blir helt fin!

søndag 19. september 2010

Travle dager!



Ja det går unna her i Haugesund. Hundeutstillinger, filmfestival, studie-planlegging, reising, hverdagsliv, NORA TID!!


Dette bildet er tatt av Ronald da han var å gikk tur på Steinsfjellet.


Filmfestivalen er jo forlengst over, ett år til neste gang! Gleder meg allerede! Så MYE bra film!

Vi har vært på hundeutstillinger på Karmøy, i Nesbyen, Stavanger og Bergen! I slutten av oktober er det årets siste på Stord! Hadde tenkt å stille Chenta, men da vi fant ut at det blir tysk dommer der, så dropper vi det! :) Vi var i Bergen i går, å det ble en HP på Eiko-gutten! Fornøyd med det!
Jeg skal begynne å studere den 12.oktober! Da blir jeg webstudent!! Skal studere Multimediadesign! Gleder meg veldig til å komme igang med det! Alle bøkene er bestilt, bare programvare igjen å kjøpe!


Har vært på dagstur til Bergen sammen med min Tante L. Vi var på Live Show med Lisa Williams! SUPERGØY!!! Å utrolig fasinerende!



På onsdag i forrige uke var jeg å Nora på Metro Lekeland for første gang! Det var en STOR hitt!! Frister veldig til gjentakelse! Både jeg og Nora hadde det max gøy! Nora var helt utslitt etterpå å sovna i handlevogna da vi skulle handle før vi dro hjem!


Ballbingen var en av favorittene! Hun måtte hele tiden tilbake dit! Herlige jenta mi!






Den 6.oktober reiser jeg å Nora til oslo en tur. Skal være borte til den 10.oktober. Skal overnatte i Moss hos min kjære bror å hans nydelige familie, men blir ihvertfall en dagstur inn til oslo for å treffe Marsjentene! Gleder oss masse til å treffe disse søte damene å deres nydelige barn! Føler jo at jeg kjenner dem, så blir fint å se de i levende live! Det blir også Noras første fly tur! Heldigvis er turen kort, bare 50 minutter, så det går sikkert fint!


onsdag 23. juni 2010

Er på tur!!

Ja da var det endelig litt ferie på oss! Har ikke vært på ferie på lenge, så skal nyte det for alt det er verdt! Akkurat nå befinner vi oss i trondheim! Har fått truffet våre goooode venner og Nora sine gudforeldre, Elisabeth og Vidar! SÅ kos å endelig treffe dem igjen!! Å så har vi i dag vært å truffet min svigerinne å mine to nevøer! For noen herlige gutter altså!!
Helga som var tilbrakte vi på oppdal! Var der pga hundeutstilling, å det gikk ganske så bra egentlig! Dalnews Ekkora Eiko ble BIR valp (best i rasen) og så ble han da BIG2 2.best i gruppa!! Men han var kun påmeldt 1 av dagene! Mens storesnupp, Dalnews Csak Chenta, fikk blått begge dagene.... dumme dommeren som ikke så potensialet hennes!! Heheh! Det er bestandig sånn når det ikke går så bra på utatilling, at man finner noe galt med dommeren!
Vi hadde tenkt oss en tur til mine hjemmelige trakter iløpet av turen, men siden det er meldt superdårlig vær nordpå framover så er vi millimetere ifra å vende nesa sørover mot Moss istedet for nordover når vi drar fra trondheim! Har en nyfødt liten nevø å treffe der nede, så det er ikke så dumt å dra dit i stedet!!
I dag har vi vært en tur på martnan her i trondheim, å det endte jammen med at vi dro fra byen med ny mobil til mannen og ny liten snerten mini-pc fra samsung til a mor! :D så det må man jo bare rope hurra for!! Synes selv vi gjorde en meget god deal da vi kjøpte mobil og pc for 2kr!! Kun binding på telefonen i ett år, ingenting på pc'en!!
Nei nå får jeg avslutte her, har desverre ingen bilder på denne nye pc'en så dette blir ett bildeløst blogg-innlegg! Ha en fin st.hans feiring!!

tirsdag 11. mai 2010

Hundevask!

Ja vanligvis så er det mannen som tar seg av å vaske hundene våre! Da er vi så heldige å ha ett "bad" i kjelleren som kun brukes til dette formål!

Men i dag har Nora tatt seg av den jobben! Hun har nemlig vaska Eiko med en våtserviett!! Skulle så gjerne hatt ett bilde av det ja! Men siden jeg ikke har det, så får dere ett bilde av dem sammen, som er tatt dagen etter at Eiko flytta til oss!



mandag 3. mai 2010

Hu hei hvor det går!


Nå er uka i gang å i dag tidlig var man på NAV! Jeg skal få snakke med en "voksenopplærings-rådgiver" i morgen, å så får man håpe at han har noe vettug å fortelle meg! Jeg får flashback til siste året på ungdomskolen av denne funderinga over hva man "skal bli"!! Ja, ja det blir nok fint lite som skjer på den fronten før til høsten tenker jeg! Er jo ofte lite skole i sommerferien!



Vi har vært på østlandet å henta en liten(6mnd) leverfarget dalmis!! :) Han er nydelig ja!! Går under navnet Eiko å er en hund vi skal være medeier på om han liker seg her hos oss! Så langt går alt bra, å det virker som han har det bra! Han er flink å ligge unna Noras leker! Men kan jo hende han ombestemmer seg når han blir litt varmere i trøya da!




I løpet av uka skal vi hente vår "nye" campingvogn!! Den er ny for oss altså! Men ikke ellers! :P Gleder oss til å få vogn! Blir nok litt reising i sommer! Blandt annet på hundeutstillinger og en liten tur til Alta! (Jippi!!)




Nå blir det lalle sove på lille snupp! Ha en fin mandagskveld alle sammen!!