Viser innlegg med etiketten filmfestival. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten filmfestival. Vis alle innlegg

mandag 23. august 2010

En liten oppdatering.... :)

Ja nå er filmfestivalen her i Haugesund godt igang! Å jeg løper på kino til alle døgnets tider!! Jeg storkoser meg med andre ord!! :)


Begynte på torsdag med kortfilmen "Neglect" av Lilja Ingolfsdottir. Det ble 4 filmer på meg den dagen! De tre andre var "En familie", "Allting bliver godt igen" og "Kvinden der drømte om en mand".


Likte godt den danske filmen "Allting bliver godt igen". Det var en ganske intens thriller. Helt etter min smak!





Fredagen så jeg eksamensfilmene fra Den norske filmskolen. Seks stk kortfilmer! Kjempe flotte filmer, men den jeg vil trekke fram er filmen "Tuba Atlantic" Regi: Hallvar Witzø. Det var en virkelig overaskende morsom film!


Så også filmen "Bad family". Grei nok film, men kombinasjonen finsk tale, engelsk tekst og en stykk litt for trett meg var ingen bra kombo! Syntes egentlig det ble litt slitsomt!


Lørdag så jeg tre filmer. "7x/xxxxxx-Like barn leker best." Meget bra film fra den svenske regisøren Emil Jonsvik. Hans spillefilm debut. Filmen handler om ett av de antatt 30000 ulovlige våpen som er i sirkulasjon i sverige!


"Det enda rationella" Svensk drama-komedie. En absurd historie, som var både morsom og alvorlig om hverandre! Utrolig gøy å se den gamle Wallander (Rolf Lassgård) i denne rollen!


Å siste filmen jeg så på lørdagen var den utrolig klissete, men fantastisk søte "Letters to Juliet"!! Jentefilm av dimensjoner, men av å til er det koselig å se en slik film!! Jeg tror jeg satt å glisa non-stop den siste halvdelen av filmen! *sukk*


Søndagen skulle i utgangspunktet være en laaaang dag på kinoen, men den første filmen "Heartbeats" var så kjedelig at jeg gikk etter 20-30 min. Jeg var ikke den eneste som gjorde det heller....


Filmen "Eamon" var en søt irsk film om en familie på tre med en understimulert og overernergisk gutt (Eamon) på 6år, hans narsissistiske mor og hans meget seksuelt frustrerte far! Det var endel kjipe episoder i filmen der mammahjertet mitt fikk vondt, men alt i alt en ok film!


"Tamara Drewe" var en ganske morsom film om ei jente som vender tilbake til den lille landsbygda som en "oppsiktsvekkende skjønnhet". Ganske så fornøyelig faktisk!


Den siste filmen jeg så i går var den irske filmen "his & hers". Man får møte 76kvinner i filmen, som alle snakker om mennene i sine liv. Til sammen blir øyeblikkene til fortellingen om ett helt kvinneliv fra begynnelse til slutt. En nitti år lang kjærlighetshistorie! Søt og ikke noe man har sett på kino tidligere!


I morgen er det en ny dag, med nye filmer. Det er heldigvis noen dager igjen enda! Har mye jeg vil se fortsatt! Så jeg kommer med oppdatering om resten senere! Starter ikke før kl 1600 i morgen så får formiddagen sammen med min lille prinssesse!




søndag 30. august 2009

Oi på tide å oppdatere bloggen jo!!

Har etter filmfestivalen blitt så avvent med internettet at jeg har brukt noen dager på å hente meg inn og oppdatere meg på diverse blogger og nettsteder!

(Forresten: Snøjentas blogg er bare super inspirerende å lese http://minvinterverden.blogspot.com/ )


MEN her følger en liten oversikt over filmene jeg fikk med meg på festivalen:

Upperdog: Bra nok, men jeg synes vell egentlig den var litt oppskrytt... levde ikke opp til mine forventninger!

Coco før Chanel: Bra film om coco Chanels oppvekst på barnehjem og om hvordan hun endte opp som en av verdens ledende moteskapere! Anbefales!

The Ugly Truth: Kjempe morsom amerikansk komedie!! I LIKE!!! Anbefales!

Polytechnique: Fransk Film om skolemassakre mot kvinnelige studenter i canada i 1989. Grei nok!

Fish Tank: Bra film, men syntes den ble litt lang... varer i 2timer...

The Young Victoria: Bra film om englands lengst regjerende monark og dronning av verdenshistoriens største imperium! Anbefales!

A Game for girls: Italiensk film, ganske rå.. handler om ei syyyyk jente... Som liker å skade andre....

Man tenker sitt: Svensk... slitsom og kjedelig.... den varer ikke lengre enn 1 time og 16 min, men føltes som 2 og 1/2 time minst!!

Se opp: Morsom animert film fra disney og pixar! Anbefales om du liker filmer fra disse!

Julie & Julia; NYDELIG film, kjempe morsom!! Anbefales på det sterkeste!! Tror dette var en av de beste filmene jeg fikk sett under festivalen! Meryll Streep gjør sin beste rolle her synes jeg!!

Away we go: Morsom film om ett par som legger ut på en reise for å finne det mest ideelle stede for deres ufødte barn og vokse opp!! Anbefales!!

Taking Woodstock: Morsom film om woodstock. En slags hyllest til festivalen over alle festivaler siden den er 40 år i år!!

A thousand oceans: Sterk film.. fikk litt vondt i magen av denne,,, Anbefales!


Ellers så brygger jeg på en forkjølelse... Har vondt i halsen å fryser, så har vært å leita frem mitt mykeste hundehår-frie pledd! Kosa meg på sofaen i går kveld, skulle se film, men duppa av hele tiden, så mannen fikk se den ferdig alene å jeg tok "tidlig" kveld! Å i dag tidlig fikk jeg sove helt til klokka 10!!! Snille Nora min!!

Skal bruke morgendagen på å ta noen telefonen rundt omkring, blant annet til get!! Boksen funker ikke som den skal!! Min lille get boks hd-pvr vill ikke at vi skal stille på serieopptak!! Det er for meg den viktigste funksjonen, så dette MÅ jeg få fiksa!!

Slenger inn noen bilder av Min lille Noras første møter med fast føde!!






fredag 21. august 2009

FILMFESTIVAL!!

Å den skal jeg på!!! Gleder meg masse! Skal la mannen være hjemme med barn og hund, å så skal jeg BO i byens kinosaler!!

I kveld lader jeg opp med amandaprisutdelinga på tv! Kjenner jeg er klar for masse GOD film nå ja!!

Ellers så pissregner det her i dag! Har lyna og tordna litt også! Er litt kos da synes jeg! Så lenge ikke strømmen går!! :P

Nora er forresten 5mnd i dag!! Hoi det har gått fort altså!! Skal legge ut nytt bilde av henne!! Hun sover forøvrig søtt hun nå! Heldigvis, så mammaen kan være litt tv slave!!

Ha en nydelig helg allesammen!!