Viser innlegg med etiketten Hverdagsliv. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Hverdagsliv. Vis alle innlegg

torsdag 1. september 2011

Siste innspurt!

Jeg holder i skrivende stund på med min siste prosjekteksamen på DMK1 ved noroff! Jeg er jo webstudent så jobber hjemmefra!


Nå skal jeg ha en liten formiddags-avkobling med en kopp kaffe å litt "frisk" luft! Men først skal jeg bare skrive en liten oppdatering her!

Jeg holder på å lage hjemmeside til Kennel Dalmhero! Det er det som er min prosjekteksamen! Blir så stas når jeg er ferdig!!

Nora har det supert om dagen! Hun er for det meste hjemme da hun ikke går i barnehage, men nå og da er hun hos en snill dagmamma! Det liker hun veldig godt!

Har vært filmfestival her i haugesund nettop! GØY!! Jeg tok noen vakter som frivillig der! Men fikk sett en god del filmer!! Ble så mye borte at Nora lurte på om jeg bodde der nede.... "Mamma? Bor du der??" sa hun å pekte på kinoen da hun og pappaen kom for å hente meg etter endt dag!.....

Dagen etterpå kom det ett nytt gullkorn: "Mamma!! Vi må kjøpe kjærlighet med pinne!! For da blir jeg så lykkelig!!"

Hun kan få sagt det.... :D

Jaja, jeg får gå å finne kaffen! Hadet bra så lenge!

søndag 19. september 2010

Travle dager!



Ja det går unna her i Haugesund. Hundeutstillinger, filmfestival, studie-planlegging, reising, hverdagsliv, NORA TID!!


Dette bildet er tatt av Ronald da han var å gikk tur på Steinsfjellet.


Filmfestivalen er jo forlengst over, ett år til neste gang! Gleder meg allerede! Så MYE bra film!

Vi har vært på hundeutstillinger på Karmøy, i Nesbyen, Stavanger og Bergen! I slutten av oktober er det årets siste på Stord! Hadde tenkt å stille Chenta, men da vi fant ut at det blir tysk dommer der, så dropper vi det! :) Vi var i Bergen i går, å det ble en HP på Eiko-gutten! Fornøyd med det!
Jeg skal begynne å studere den 12.oktober! Da blir jeg webstudent!! Skal studere Multimediadesign! Gleder meg veldig til å komme igang med det! Alle bøkene er bestilt, bare programvare igjen å kjøpe!


Har vært på dagstur til Bergen sammen med min Tante L. Vi var på Live Show med Lisa Williams! SUPERGØY!!! Å utrolig fasinerende!



På onsdag i forrige uke var jeg å Nora på Metro Lekeland for første gang! Det var en STOR hitt!! Frister veldig til gjentakelse! Både jeg og Nora hadde det max gøy! Nora var helt utslitt etterpå å sovna i handlevogna da vi skulle handle før vi dro hjem!


Ballbingen var en av favorittene! Hun måtte hele tiden tilbake dit! Herlige jenta mi!






Den 6.oktober reiser jeg å Nora til oslo en tur. Skal være borte til den 10.oktober. Skal overnatte i Moss hos min kjære bror å hans nydelige familie, men blir ihvertfall en dagstur inn til oslo for å treffe Marsjentene! Gleder oss masse til å treffe disse søte damene å deres nydelige barn! Føler jo at jeg kjenner dem, så blir fint å se de i levende live! Det blir også Noras første fly tur! Heldigvis er turen kort, bare 50 minutter, så det går sikkert fint!


fredag 25. juni 2010

Da har vi bestemt oss!

Vi reiser ikke nordover! Men kjører inn i sverige å drar sørover mot moss. Satser på å komme oss nordover ved en senere anledning!

I dag kommer Elisabeth og Vidar på overnattings besøk i campingvogna vår. Vi skal ha en maks trivelig kveld før vi drar fra trondheim for denne gang! Nora er stor fan av dem begge allerede, noe som er koselig å se for oss! De er jo hennes gudforeldre! :)

Nå er det desverre møkkavær her i trondheim også, men vi tåler såpass! Er litt surt, men man kan vell ikke forvente fint vær hele ferien! Derfor frister det jo også med litt finvær på østlandet før man vender nesa hjem til Haugesund.

Nå skal vi snart ut å se om vi får kjøpt nytt objektiv til speilreflekskameraet mitt! Skal vistnok ha fått inn ny forsyning av slike på elkjøp på leangen! Håper det stemmer det som står på varebeholdninga deres på nettet!

Ha en fin dag videre!

søndag 6. juni 2010

Mini-sinnasøndag!! Og sommer!!

Nå har jeg knota i dagesvis med å få lagt ut den søteste videoen av Nora som danser.... Får det bare ikke til!! Ingen som gidder hjelpe meg heller! #%&#@!! sånn!
Har ikke gitt helt opp enda da.. men bare for i dag!

Det var dagens utbrudd!

I dag har jeg å Nora vært i vangen på lekeplassen å lekt! Å så har vi matet fuglene! Det var stor fryd! Er SÅ hærlig å høre henne juble av glede når endene og gjessene kom veldig nære! Det var til og med en som tok mat fra hånda hennes!! :)

Nå skal jeg ut å henge opp klær! Har nydelig vær her i haugesund nå! SOL SOL SOL!! hadde 21,6 grader i skyggen for noen timer siden! Deilig!!

lørdag 22. mai 2010

trøtt og slapp....

Er lenge siden jeg har vært så slakk og trøtt! Har begynt på ny medisin for "gikta" så mulig det er en av bivirkningene.. bortsett fra at jeg føler jeg litt utmatta så er de værste bivirkningene jeg har fått, hodepine den dagen jeg tar medisinen og dagen etter, og bittelitt kvalm! Men det går fort over! Så jeg skal ikke klage egentlig! Synes dette går overaskende bra jeg!! :) En av de "positive" bivirkningene jeg har fått er nedsatt matlyst! Å siden jeg har litt å ta av, så er jeg ikke leimeg for det! :P

I dag har vi spist taco til middag, nå ligger mannen på sofaen å sover, Nora står klistra til barnetv, Chenta ligger i senga si, Eiko ligger som ett slakt på sofaen å jeg sitter her å gjesper... er det rart man blir slakk når alle sover rundt meg??

Vi holder nå på å klargjøre campingvogna til vi setter ut på vår første tur med den på onsdag! Blir gøy å få testa den på tur! Da skal vi altså på hundeutstilling på Gjøvik! Blir kjekt å treffe alle hundene og de hyggelige folkene igjen! :)


Ha en fortsatt fin pinsehelg!

fredag 14. mai 2010

ÆÆÆÆÆÆ!!

Nå synes jeg jaggu at 17.mai kommer litt brått på her altså!!
Plutselig er det jo fredag, å så må man på butikken for å handle til "langhelga"!! Jeg HATER å handle på fredager generelt, men så er det tydeligvis noen (les: mange) som tror 3.verdenskrig starter iløpet av helga så de må handle ALT for mye mat, drikke, toalettpapir osv!! (OBS har tilbud på toalettpapir om du kjøper masse!! :P )
MEn ihvertfall så fikk vi nå handla litt, men selvfølgelig så har vi jo alltids glemt noe som man må ut å få tak i i morgen! Typisk!
Her hjemme så var jeg inne på yr.no og storm.no for å sjekke været på 17.mai... det er meldt overskyet, 9 grader og kanskje litt regn tidlig på dagen.... hm.. enn hvis det ikke blir grillvær?? Hva gjør vi da? Kanskje vi må ut å handle en "backup" middag til nasjonaldagen... Usj... er kanskje ikke noe bedre enn alle tullingene på butikkene i dag likevell...
Ha en fiiin helg allesammen!

onsdag 12. mai 2010

En gammel dame...

Det er det jeg har blitt!



Jeg har fått den foreløpige diagnosen leddgikt etter at Nora kom til verden. Jeg er fortsatt under utredning da. Men at det er en revmatisk lidelse er det ingen tvil om!


I dag er det en sånn dag der alt verker! Jeg våkna i dag tidlig å var stiv over alt! Vanligvis så tar det ikke så alt for mange timene før det gir seg etter at jeg har stått opp, men i dag har det enda ikke gitt seg... Er tungt å ha ei lita snuppe som krever mammas oppmerksomhet å veldig gjerne vil løftes opp når det er slik..


Om noen uker skal jeg begynne på nok en ny medisin. Så jeg bare krysser fingrene for at det vil ha en god effekt på meg og at jeg slipper unna de værste bivirkningene..


Jeg har rett å slett blitt en gammel dame etter at jeg fikk barn... :P Føler meg ganske skrøpelig idag ihvertfall!!


Dagens klage.... :)

tirsdag 11. mai 2010

Hundevask!

Ja vanligvis så er det mannen som tar seg av å vaske hundene våre! Da er vi så heldige å ha ett "bad" i kjelleren som kun brukes til dette formål!

Men i dag har Nora tatt seg av den jobben! Hun har nemlig vaska Eiko med en våtserviett!! Skulle så gjerne hatt ett bilde av det ja! Men siden jeg ikke har det, så får dere ett bilde av dem sammen, som er tatt dagen etter at Eiko flytta til oss!



lørdag 8. mai 2010

Helg!

Lillesnupp sover (endelig...), Chenta ligger å sløver på sofaen, gubben og Eiko er på hundeutstilling i Kristiansand å jeg er her! :)


Har nydelig vårvær om dagen! Har vært ute å blåst såpebobler med Nora i dag! DET ER SÅ GØY!! :D Elsker såpebobler!



I løpet av den siste uka så har vi altså henta hund, fått campingvogna hjem og fyllt 28år.. Det sistnevnte har forbigått i stillhet! bittelitt kake på dagen, ut å spise på kvelden, en blomsterbukett og ett par gaver! Thats it! .

I morgen skal jeg gjøre noe fornuftig..... tror jeg..

God natt!

mandag 3. mai 2010

Hu hei hvor det går!


Nå er uka i gang å i dag tidlig var man på NAV! Jeg skal få snakke med en "voksenopplærings-rådgiver" i morgen, å så får man håpe at han har noe vettug å fortelle meg! Jeg får flashback til siste året på ungdomskolen av denne funderinga over hva man "skal bli"!! Ja, ja det blir nok fint lite som skjer på den fronten før til høsten tenker jeg! Er jo ofte lite skole i sommerferien!



Vi har vært på østlandet å henta en liten(6mnd) leverfarget dalmis!! :) Han er nydelig ja!! Går under navnet Eiko å er en hund vi skal være medeier på om han liker seg her hos oss! Så langt går alt bra, å det virker som han har det bra! Han er flink å ligge unna Noras leker! Men kan jo hende han ombestemmer seg når han blir litt varmere i trøya da!




I løpet av uka skal vi hente vår "nye" campingvogn!! Den er ny for oss altså! Men ikke ellers! :P Gleder oss til å få vogn! Blir nok litt reising i sommer! Blandt annet på hundeutstillinger og en liten tur til Alta! (Jippi!!)




Nå blir det lalle sove på lille snupp! Ha en fin mandagskveld alle sammen!!

tirsdag 23. mars 2010

Vårstemning, påskeplaner og Nora!


Ja da var det blitt tirsdag plutselig!


Det er NYDELIG vær ute! Sol fra blå himmel, snøen er søkk vekke å snøklokkene står å strutter over alt i hagen!! Klesvasken henger ute å Nora sover formiddagsluren sin! For en herlig dag!!
Her er bilde av den lille prinsessa mi på den store dagen!
Er hun ikke fin?

Bursdagsfeiringen til Nora gikk som smurt på søndag! Hun var festens midtpunkt og nøyt det til fulle! Hun fikk mange fine gaver å lekte fint alene på gulvet i flere timer etter at gjestene var dratt hjem!
Hun måtte jo selvfølgelig pyntes i anledning den store dagen! Så da fikk vi brukt den fine kjolen som farmor har kjøpt til henne i England! Hun var helt nydelig spør du meg!! :P



Hun måtte jo få spise kake selv også! :) Jeg ble egentlig litt overraska over hvor flink hun var å hvor lite hun søla! Var jo nesten ikke noe å vaske vekk etterpå!! Flinke jenta mi!!


Ellers så planlegger vi jo tur til østlandet i påska! Blir trivelig å treffe venner og familie igjen! Å sikkert kjekt for flere å se Nora for første gang! Blir litt godt å komme seg litt bort fra den vante hverdagen å få litt andre impulser!
Ønsker alle ei
Riktig god påske!!






onsdag 10. februar 2010

Typisk min flaks!!!

For ti dager siden hadde jeg med min tannlegeskrekk manna meg opp til å gå å få fiksa den ene fortanna mi! Hadde fått ett hakk som igjen hadde ført til at tanna var egentlig delt i to!
Fikk ny fin tann! Var ganske stolt av meg selv egentlig! Og veldig fornøyd!

I går løsna hele greia.... beit tenna litt hard sammen da jeg lekte med Nora, å så smalt det og tanna løsna! Den falt ikke ut eller no, men den kjentes løs ut! Da jeg våkna i dag tidlig var den enda løsere! Dro på jobb kl 08, å i matpausen ringte jeg tannlegen! Han hadde tilfeldigvis fått en avbestilling, så jeg slukte en yoghurt å dro fra jobb, grønnkledd og fin! (jobber på kiwi)

Tannlegen måtte bare riste på hodet, da jeg fortalte hva som hadde skjedd! (dette er 3. gang den tanna sprikker) Han ringte opp pasienten etter meg å ga henne en ny time, å så satte han igang! Det endte med at de satte inn en stift og bygde opp tanna på nytt! Det tok nesten 2 timer!! Å kosta flesk..... selvfølgelig!! Men kunne ikke akkurat dra tilbake på jobb uten tann!!

Så nå har jeg nok en gang ny tann!! Usj jeg er ikke veldig glad i å gå til tannlegen altså! Men har heldigvis funnet meg en tannlege som funker! Så da er det ikke SÅ ille!

I morgen har jeg fri fra jobb! Deilig! Kanskje jeg skal teste symaskinen da......

mandag 16. november 2009

Julebordhelga er vell overstått!!

Ja på lørdagen var det altså klart for årets julebord! Jeg er jo i mammaperm, å siden jeg jobba sist har det begynt maaaaange nye fjes på jobben min! Så jeg så fram til å bli kjent med mine nye kolleger!



Men dette var også dagen/kvelden for å ha barnevakt for første gang!! IIIIIIIK!!! I forkant prøvde jeg å glemme at jeg skulle på julebord sånn at jeg slapp å grue meg til å være borte fra Nora for første gang!



Vi fikk min super søte og snille tante L. til å passe skatten! Å det gikk over all forventning! Nora hadde vært så snill som bare det å kjempe tålmodig ifølge tante! Snille Tante L overnattet hos oss og tok seg av snuppa vår dagen-derpå! Da vi (les: jeg, siden mannen gikk å la seg igjen) sto opp så tok hun Nora med seg på en lang trille tur! Så jeg fikk ligge å sløve på sofaen i kjent dagen-derpå-stil! Noe jeg personlig ikke har gjort på 2år!



Å ja det gikk superbra på lørdagskvelden med meg også! Jeg drakk nok litt i meste laget, men ble ikke så sanseløst full som jeg hadde frykta! Å jeg var hjemme kl 0130 i fiiin form! Kl 0300 våkna Nora å ville ha mat å da var jeg plutselig edru!! Det føltes ihvertfall ikke som om jeg hadde drukket noe som helst! Tante L tok seg av nattmating, men jeg fikk da snust litt på min lille snupp, før jeg bar henne opp i senga si igjen! Hvor hun forøvrig sovna med en gang!

Da jeg kom hjem knipsa jeg dette bildet med web cam! Ja ser nok litt full ut.. men jeg har på meg sminke for første gang på lenge! Å da mener jeg mer sminke enn bare mascaraen!




I morgen skal jeg på treff med masse marsmammaer så Nora får leke litt med andre "bebiser"!! Gleder oss masse!



Ha en deilig mandags kveld!!

fredag 6. november 2009

Fredag og endelig helg!

Titt tei!!

Ja da var helga her igjen! Synes dagene går veldig fort for tiden... Snart er det jo jul jo!! :)



Jeg gleder meg som en liten unge (som alltid) til jula!! Å i år blir det enda gøyere siden dette er Noras første jul! :) Nå skal man bagynne å sette tradisjoner!! I år har vi bestemt oss for at det blir ekte juletre!! Har ett kunstig ett som vi har brukt i alle år. Mest pga at noen av gjestene våre har hatt allergi! Men i år er det ingen alergikere i vente så da slår vi til med ekte tre!! Gleder meg til lukta!!



Nå har vi vært i hagen å raka og raka og raka og raka... det føles ihvertfall sånn! Var jo ett HAV med løv å få bort før det stakk over til naboen! (hadde nok ikke vært så veldig populært det gitt)



På søndag er det jo Ronald første farsdag med Nora! Men siden vi skal på hundeutstilling på søndagen, så blir det en liten farsdags feiring på lørdagen tenkte jeg!



På onsdag som var, så var jeg å fikk vaksine mot svineinfluensaen! Har ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra litt hodepine og ganske så vondt i armen... armen verker enda... ellers ingen ting! Resten av familien skal også vaksineres.



Nå skal lille gullet mitt ha litt grøt! Ha ei fin helg alle sammen!!



mandag 26. oktober 2009

Høst


Det er ingen tvil om at høsten er kommet, å derfor også masse nydelige farger!! Elsker høsten nettop på grunn av dette! Har gått litt bananas i dag med kameraet... så dette blir i hovedsak ett bilde-blogg-innlegg!! :)




Nå er jo mandagen snart over! Nora sover, å gubben er ute å går tur med hunden! Jeg sitter foran pc'en.. som vanlig! :)


I dag har vi hatt ganske fint vær her! Så vi har brukt dagen ute i hagen! Var så sinnsykt mye epler som måtte plukkes opp fra bakken!



Men det ble da tid til litt lek og morro også da!!

Legg merke til ballen i toppen av treet! Chenta kunne ikke fatte og begripe hvor den ble av da Ronald sparka den!! Hihi!!








Man må jo unne seg litt avslappning i sola! :)

Chenta fikk løpt fra seg litt i hagen! Vi er så heldig å ha stor hage! Så det er god plass til å løpe skikkelig fort!! Her kommer hun i full fart mot MEG!! Blir litt stressa for om hun kommer til å klare å stoppe i tide!!

Nora og pappa!



Her er forresten ett bilde av den fiiiine elefanten jeg kjøpte på alternativmessen i går! :)

lørdag 17. oktober 2009

lørdag, mc donalds og tur!

Ja da er lørdagen snart over, å i dag har gått utrolig fort egentlig! Godt er egentlig det! Å nå bare gleder jeg meg til å snart finne senga!

Er alene i heimen nå, å da er det ikke mye tid til å sitte på rompa før ungen er i seng! :) Å veeeldig vanskelig å komme seg i seng i tide!! Men jeg er på tur nå snart! HELT sant!!

Har vært en tur på Amanda å handla og spist på mc donalds! Etterpå tok jeg mamma med meg hjem så hun kunne oppholde Nora litt mens jeg fikk satt på en vaskemaskin og vaska litt kopper! Etterpå gikk vi tur i Haraldsvangen! Chenta måtte jo få dagens tur!

Merker veeeeldig godt at jeg har vært mye på beina i dag, for NÅ verker det!!
Har bare slappa av å sett tv i kveld! Har tent masse stearinlys å sett "skal vi danse" bl.a.

Håper på finvær i morgen også, så vi får oss en tur på lekeplassen igjen! Nora elsker å huske!! Slenger ut noen bilder av turen på lekeplassen på torsdagen!




OK! Jeg har ikke vært i nærheten av en rutsjebane siden jeg var 10 år tror jeg!! Så teknikken sitter ikke helt enda!! Men vi har mange år med leking foran oss så jeg kommer sterkere tilbake!!




torsdag 15. oktober 2009

Torsdag...

I dag har jeg vært på møbelringen å kjøpt meg kiste!!! Det var litt av ett røverkjøp, da den var satt ned fra 2199 til 598!! Så da måtte jeg dra avgårde i dag så jeg var der når de åpna!




Er den ikke fin? Jeg er ihvertfall veldig fornøyd!! Trenger litt oppbevaringsplass nå som snuppa er blitt SÅ aktiv at vi må rydde bort ting fra gulvet!


Etter at jeg kom hjem så støvsugde jeg stua å vaska kjøkkenet!! Fikk vaska alle skapene utenpå. Er litt imponert over all energien i dag må jeg si!! :P


På fredag reiser min kjære mann til Ipswich! Han blir borte i 6 dager å jeg, fotballenka, blir hjemme med barn og hund!


Forresten! Slenger med ett bilde av Nora å storebroren Adrian! Se så fine de er!!
Vi gleder oss til du kommer å feirer jul sammen med oss, Adrian!!

søndag 11. oktober 2009

Nok en uke forbi!!

Da var det søndag igjen!!
Har ikke fått vært så aktiv her den siste uken. Har vært så mye annet å konsentrere seg om!

I dag har jeg blitt forkjøla! Æsj jeg håper ikke Nora blir smitta! Var SÅ slitsomt da hun var syk sist!!

Ellers så har jeg funnet ett gammelt halvferdig broderi i kjellern som jeg har satt meg som mål å bli ferdig med til jul!! :P Mannen holdt på å le seg skakk da han så meg sitte å plundre med det i går!! Er det ingen som har trua på meg??? :) Jeg skal nok vise dere!!

Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!!

søndag 4. oktober 2009

Høst søndag!

Nora fikk en halv banan i hendene! Hun måtte studere den litt da.. Hva ER dette Mamma??



I dag hadde vi egentlig planer om å kle godt på oss og dra på lekeplassen, men siden det var ganske så ustabilt vær så endte det med at vi kledde på oss å gikk ut i hagen i stedet!! Chenta fikk selvfølgelig bli med ut å leke med ballen!!


Eplene er modne og mange har falt ned. Så vi fikk plukka vekk det som lå på bakken! Men nå etter at vi har kommet inn igjen så har det takket være vinden falt ned enda flere epler... Nå hagler det faktisk ute også! Så her varierer været veeeldig fort altså!! Akkurat i skrivende stund så skinner sola, det blåser og regner og hagler!! Kan du få mere vær på en gang??


Fikk tatt noen fine bilder av Nora i den nye dressen hennes som jeg kjøpte i går!! Se så fiiin hun ble!!

Her kommer bilde av Noras tenner!! Det er to der, men den ene er ikke så stor enda!!


Adrian kom på høstferie til oss i går! Kjempe koselig å få besøk, å Nora synes også det er stas!! Håper vi får litt godvær iløpet av uka! Så får vi oss noen turer ut alle sammen å får tatt noen fine bilder.

I morgen er det tur til lege og røntgen på meg, å på tirsdag skal Nora på 6mnd kontroll!

Snart er det middag her i huset. Pølselapskaus! Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!!

søndag 27. september 2009

I dag


I dag har jeg kun lyst å vise dere ett bilde av verdens søteste unge!!

Kan jo for øvrig legge til at det har regna i hele dag å jeg har ikke satt foten utenfor døra en eneste gang!! Har bedrevet dagen med litt scrapping og leking på gulvet med den herlige ungen min!! :)

Har forresten veeeldig lyst å reise på førjulsbesøk til moss... Å besøke broren min og familien hans!! Å så kusina mi, svigermor og Noras oldefar, onkel og nevø! Får se om vi ikke får det til snart...

Nyt resten av søndagen!! Klem