torsdag 1. september 2011
Siste innspurt!
Nå skal jeg ha en liten formiddags-avkobling med en kopp kaffe å litt "frisk" luft! Men først skal jeg bare skrive en liten oppdatering her!
Jeg holder på å lage hjemmeside til Kennel Dalmhero! Det er det som er min prosjekteksamen! Blir så stas når jeg er ferdig!!
Nora har det supert om dagen! Hun er for det meste hjemme da hun ikke går i barnehage, men nå og da er hun hos en snill dagmamma! Det liker hun veldig godt!
Har vært filmfestival her i haugesund nettop! GØY!! Jeg tok noen vakter som frivillig der! Men fikk sett en god del filmer!! Ble så mye borte at Nora lurte på om jeg bodde der nede.... "Mamma? Bor du der??" sa hun å pekte på kinoen da hun og pappaen kom for å hente meg etter endt dag!.....
Dagen etterpå kom det ett nytt gullkorn: "Mamma!! Vi må kjøpe kjærlighet med pinne!! For da blir jeg så lykkelig!!"
Hun kan få sagt det.... :D
Jaja, jeg får gå å finne kaffen! Hadet bra så lenge!
søndag 19. september 2010
Travle dager!
Dette bildet er tatt av Ronald da han var å gikk tur på Steinsfjellet.
Har vært på dagstur til Bergen sammen med min Tante L. Vi var på Live Show med Lisa Williams! SUPERGØY!!! Å utrolig fasinerende!
Ballbingen var en av favorittene! Hun måtte hele tiden tilbake dit! Herlige jenta mi!
fredag 25. juni 2010
Da har vi bestemt oss!
I dag kommer Elisabeth og Vidar på overnattings besøk i campingvogna vår. Vi skal ha en maks trivelig kveld før vi drar fra trondheim for denne gang! Nora er stor fan av dem begge allerede, noe som er koselig å se for oss! De er jo hennes gudforeldre! :)
Nå er det desverre møkkavær her i trondheim også, men vi tåler såpass! Er litt surt, men man kan vell ikke forvente fint vær hele ferien! Derfor frister det jo også med litt finvær på østlandet før man vender nesa hjem til Haugesund.
Nå skal vi snart ut å se om vi får kjøpt nytt objektiv til speilreflekskameraet mitt! Skal vistnok ha fått inn ny forsyning av slike på elkjøp på leangen! Håper det stemmer det som står på varebeholdninga deres på nettet!
Ha en fin dag videre!
søndag 6. juni 2010
Mini-sinnasøndag!! Og sommer!!
Har ikke gitt helt opp enda da.. men bare for i dag!
Det var dagens utbrudd!
I dag har jeg å Nora vært i vangen på lekeplassen å lekt! Å så har vi matet fuglene! Det var stor fryd! Er SÅ hærlig å høre henne juble av glede når endene og gjessene kom veldig nære! Det var til og med en som tok mat fra hånda hennes!! :)
Nå skal jeg ut å henge opp klær! Har nydelig vær her i haugesund nå! SOL SOL SOL!! hadde 21,6 grader i skyggen for noen timer siden! Deilig!!
lørdag 22. mai 2010
trøtt og slapp....
I dag har vi spist taco til middag, nå ligger mannen på sofaen å sover, Nora står klistra til barnetv, Chenta ligger i senga si, Eiko ligger som ett slakt på sofaen å jeg sitter her å gjesper... er det rart man blir slakk når alle sover rundt meg??
Vi holder nå på å klargjøre campingvogna til vi setter ut på vår første tur med den på onsdag! Blir gøy å få testa den på tur! Da skal vi altså på hundeutstilling på Gjøvik! Blir kjekt å treffe alle hundene og de hyggelige folkene igjen! :)
Ha en fortsatt fin pinsehelg!
fredag 14. mai 2010
ÆÆÆÆÆÆ!!
onsdag 12. mai 2010
En gammel dame...
tirsdag 11. mai 2010
Hundevask!
lørdag 8. mai 2010
Helg!
I løpet av den siste uka så har vi altså henta hund, fått campingvogna hjem og fyllt 28år.. Det sistnevnte har forbigått i stillhet! bittelitt kake på dagen, ut å spise på kvelden, en blomsterbukett og ett par gaver! Thats it! .
I morgen skal jeg gjøre noe fornuftig..... tror jeg..
God natt!
mandag 3. mai 2010
Hu hei hvor det går!
tirsdag 23. mars 2010
Vårstemning, påskeplaner og Nora!
Det er NYDELIG vær ute! Sol fra blå himmel, snøen er søkk vekke å snøklokkene står å strutter over alt i hagen!! Klesvasken henger ute å Nora sover formiddagsluren sin! For en herlig dag!!
Hun måtte jo få spise kake selv også! :) Jeg ble egentlig litt overraska over hvor flink hun var å hvor lite hun søla! Var jo nesten ikke noe å vaske vekk etterpå!! Flinke jenta mi!!
onsdag 10. februar 2010
Typisk min flaks!!!
Fikk ny fin tann! Var ganske stolt av meg selv egentlig! Og veldig fornøyd!
I går løsna hele greia.... beit tenna litt hard sammen da jeg lekte med Nora, å så smalt det og tanna løsna! Den falt ikke ut eller no, men den kjentes løs ut! Da jeg våkna i dag tidlig var den enda løsere! Dro på jobb kl 08, å i matpausen ringte jeg tannlegen! Han hadde tilfeldigvis fått en avbestilling, så jeg slukte en yoghurt å dro fra jobb, grønnkledd og fin! (jobber på kiwi)
Tannlegen måtte bare riste på hodet, da jeg fortalte hva som hadde skjedd! (dette er 3. gang den tanna sprikker) Han ringte opp pasienten etter meg å ga henne en ny time, å så satte han igang! Det endte med at de satte inn en stift og bygde opp tanna på nytt! Det tok nesten 2 timer!! Å kosta flesk..... selvfølgelig!! Men kunne ikke akkurat dra tilbake på jobb uten tann!!
Så nå har jeg nok en gang ny tann!! Usj jeg er ikke veldig glad i å gå til tannlegen altså! Men har heldigvis funnet meg en tannlege som funker! Så da er det ikke SÅ ille!
I morgen har jeg fri fra jobb! Deilig! Kanskje jeg skal teste symaskinen da......
mandag 16. november 2009
Julebordhelga er vell overstått!!
Men dette var også dagen/kvelden for å ha barnevakt for første gang!! IIIIIIIK!!! I forkant prøvde jeg å glemme at jeg skulle på julebord sånn at jeg slapp å grue meg til å være borte fra Nora for første gang!
Vi fikk min super søte og snille tante L. til å passe skatten! Å det gikk over all forventning! Nora hadde vært så snill som bare det å kjempe tålmodig ifølge tante! Snille Tante L overnattet hos oss og tok seg av snuppa vår dagen-derpå! Da vi (les: jeg, siden mannen gikk å la seg igjen) sto opp så tok hun Nora med seg på en lang trille tur! Så jeg fikk ligge å sløve på sofaen i kjent dagen-derpå-stil! Noe jeg personlig ikke har gjort på 2år!
Å ja det gikk superbra på lørdagskvelden med meg også! Jeg drakk nok litt i meste laget, men ble ikke så sanseløst full som jeg hadde frykta! Å jeg var hjemme kl 0130 i fiiin form! Kl 0300 våkna Nora å ville ha mat å da var jeg plutselig edru!! Det føltes ihvertfall ikke som om jeg hadde drukket noe som helst! Tante L tok seg av nattmating, men jeg fikk da snust litt på min lille snupp, før jeg bar henne opp i senga si igjen! Hvor hun forøvrig sovna med en gang!
Da jeg kom hjem knipsa jeg dette bildet med web cam! Ja ser nok litt full ut.. men jeg har på meg sminke for første gang på lenge! Å da mener jeg mer sminke enn bare mascaraen!

I morgen skal jeg på treff med masse marsmammaer så Nora får leke litt med andre "bebiser"!! Gleder oss masse!
Ha en deilig mandags kveld!!
fredag 6. november 2009
Fredag og endelig helg!
Ja da var helga her igjen! Synes dagene går veldig fort for tiden... Snart er det jo jul jo!! :)
Jeg gleder meg som en liten unge (som alltid) til jula!! Å i år blir det enda gøyere siden dette er Noras første jul! :) Nå skal man bagynne å sette tradisjoner!! I år har vi bestemt oss for at det blir ekte juletre!! Har ett kunstig ett som vi har brukt i alle år. Mest pga at noen av gjestene våre har hatt allergi! Men i år er det ingen alergikere i vente så da slår vi til med ekte tre!! Gleder meg til lukta!!
Nå har vi vært i hagen å raka og raka og raka og raka... det føles ihvertfall sånn! Var jo ett HAV med løv å få bort før det stakk over til naboen! (hadde nok ikke vært så veldig populært det gitt)
På søndag er det jo Ronald første farsdag med Nora! Men siden vi skal på hundeutstilling på søndagen, så blir det en liten farsdags feiring på lørdagen tenkte jeg!
På onsdag som var, så var jeg å fikk vaksine mot svineinfluensaen! Har ikke hatt noen bivirkninger bortsett fra litt hodepine og ganske så vondt i armen... armen verker enda... ellers ingen ting! Resten av familien skal også vaksineres.
Nå skal lille gullet mitt ha litt grøt! Ha ei fin helg alle sammen!!
mandag 26. oktober 2009
Høst
Nora og pappa!
Her er forresten ett bilde av den fiiiine elefanten jeg kjøpte på alternativmessen i går! :)
lørdag 17. oktober 2009
lørdag, mc donalds og tur!
OK! Jeg har ikke vært i nærheten av en rutsjebane siden jeg var 10 år tror jeg!! Så teknikken sitter ikke helt enda!! Men vi har mange år med leking foran oss så jeg kommer sterkere tilbake!!
torsdag 15. oktober 2009
Torsdag...
søndag 11. oktober 2009
Nok en uke forbi!!
Har ikke fått vært så aktiv her den siste uken. Har vært så mye annet å konsentrere seg om!
I dag har jeg blitt forkjøla! Æsj jeg håper ikke Nora blir smitta! Var SÅ slitsomt da hun var syk sist!!
Ellers så har jeg funnet ett gammelt halvferdig broderi i kjellern som jeg har satt meg som mål å bli ferdig med til jul!! :P Mannen holdt på å le seg skakk da han så meg sitte å plundre med det i går!! Er det ingen som har trua på meg??? :) Jeg skal nok vise dere!!
Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!!
søndag 4. oktober 2009
Høst søndag!
Fikk tatt noen fine bilder av Nora i den nye dressen hennes som jeg kjøpte i går!! Se så fiiin hun ble!!
Her kommer bilde av Noras tenner!! Det er to der, men den ene er ikke så stor enda!!
Adrian kom på høstferie til oss i går! Kjempe koselig å få besøk, å Nora synes også det er stas!! Håper vi får litt godvær iløpet av uka! Så får vi oss noen turer ut alle sammen å får tatt noen fine bilder.
I morgen er det tur til lege og røntgen på meg, å på tirsdag skal Nora på 6mnd kontroll!
Snart er det middag her i huset. Pølselapskaus! Ha en fortsatt fin søndag alle sammen!!
søndag 27. september 2009
I dag
Kan jo for øvrig legge til at det har regna i hele dag å jeg har ikke satt foten utenfor døra en eneste gang!! Har bedrevet dagen med litt scrapping og leking på gulvet med den herlige ungen min!! :)
Har forresten veeeldig lyst å reise på førjulsbesøk til moss... Å besøke broren min og familien hans!! Å så kusina mi, svigermor og Noras oldefar, onkel og nevø! Får se om vi ikke får det til snart...
Nyt resten av søndagen!! Klem
