onsdag 16. september 2009

Barseltreff og Schisofrent vær!

I dag har vi vært på barseltreff! Det var veldig koselig å så var det bare ca 400meter til hun det var hos! Siden vi ikke har bil tilgjengelig før på fredag så var det en fordel!

Trilla bortover i finværet! Det blåste litt, men var sol!
Satte vogna fra meg på terassen siden snuppa sov. Da hun våkna tok jeg henne inn å tenkte ikke så mye på den vogna..
Plutselig bare BØTTA det ned!!!

Heldigvis så hadde jeg overtrekk over selve sittedelen! Så det ble heldigvis ikke bløtt nedi vogna!! Men da var det ihvertfall bare å få opp regntrekket å redde det som ikke hadde blitt vått enda!!
MEN... tenkte ikke på at skoene mine sto utpå der da...
Så det rakk jo selvfølgelig å regne litt i dem også før jeg kom på det! Da vi skulle trille hjem så regna det fortsatt litt, så jeg fant fram regnponsjoen! Tredde den over hodet å gikk våt hjemmover! Men da slutta det jo selvfølgelig å regne å sola titta fram å det var plutselig SÅ fint vær!!
Nora sovna på vei hjem! Fikk det ihvertfall mørk å fint når hun skulle sove!
Tror hele værsystemet her er litt schisofrent!!! Er jo så ustabilt, spesielt nå på høsten!! Er ikke bare bare å henge klær til tørk ute lengre.. :P

Denne uka har vi altså vært ganske så sosiale! Er kjempekoselig å komme seg ut litt å treffe andre mammaer og søte babyer! Ser jo at Nora liker det også! Å så blir hun jo så enkel å legge til kvelden når det skjer litt på dagen!!

Legger med noen bilder av hennes første møte med tannbørsten!! Tatt i kveld! Herlige snuppa vår!!

tirsdag 15. september 2009

Godkjent

Mitt forsøk på å lage oreo kake ble godkjent!! Den var rett og slett himmelsk god, men farlig MEKTIG!! Om du har lyst å lage denne kaken finner du den på http://www.detsoteliv.no/


I kveld skal vi på babysvømming!! Gleder oss!!

Nattbaking!!

Nå er jeg akkurat ferdig å lage Oreokake!!
Får besøk i morgen av to marsmammaer med bebiser som jeg har blitt kjent med gjennom bv. Så mens babyene leker på gulvet skal vi sitte å kose oss med kake! Håper ihvertfall det blir kos, den ser veldig god ut ihvertfall! Skal ikke smake før i morgen! Er første gang jeg lager den så de får være forsøkskaniner!
I dag har vi vært å stemt, vaska 3maskiner med klær, rydda og støvsugd huset! Ja å så har vi "rydda" i hagen! (klippet thuja og krisstorn (skrives det sånn??)) Ja, ja, fint ble det ihvertfall!
Å nå er faktisk plommene og eplene i hagen modne!! Så ut i uka skal jeg være skikkelig husmor å koke eplemos til Nora!! Plommene var forresten nydelige, saftige og søte!! Mmmmm!! Nora fikk smake og det syntes hun var kjempe stas!! Hun sutta og sutta! Siden plommene var så saftige, så falt de veldig i smak!!

søndag 13. september 2009

Hundehelg!!

I helga har vi vært på hundeutstilling på Klepp!


Er ikke så mye å skrive "hjem" om da vi røyk ut i første runde med blå sløyfe! Strenge dommeren altså! :) Var mange som fikk blått og noen uheldige som fikk gult også! I tillegg var det regn hele dagen! Å da vi skulle i ringen så pøsa det ned!
Men men, bedre lykke neste gang! Vi tar dette som fin ringtrening å så fokuserer vi heller på at vi hadde det kjempekoselig hos Marit! Hun diska opp med mat og kjempe koselig kveld sammen med Erika og Knut fra Kennel Dalnews (hvor vi har kjøpt Chenta) å en annen dame som også er valpekjøper av dem!

Ellers så har Nora fått sin første tann i helga!! Den dukka opp på lørdagen å jeg oppdaga den fordi hun beit meg i fingern!! Det gjorde kjempevondt da den lille skarpe tanna fikk tak i fingeren min! Det er ei tann foran i underkjeven, så hun skal bli bra søt når den er kommet ordentlig opp å hun gliser! Ser henne for meg!! :)

Har vært tidlig oppe i dag siden vi skulle være ute av hytta før tolv. Dro fra campingen i Sandnes i ti tiden, så var tidlig hjemme! Men det har vært en lang dag, så blir nok tidlig kveld på oss i dag! Skal bruke morgendagen til rydding og vasking! Får besøk på tirsdagen av mange søøøøte marsbabyer og mammaene deres! Gleder oss veldig til det!



Ha ei flott uke allesammen!!