onsdag 10. februar 2010

Typisk min flaks!!!

For ti dager siden hadde jeg med min tannlegeskrekk manna meg opp til å gå å få fiksa den ene fortanna mi! Hadde fått ett hakk som igjen hadde ført til at tanna var egentlig delt i to!
Fikk ny fin tann! Var ganske stolt av meg selv egentlig! Og veldig fornøyd!

I går løsna hele greia.... beit tenna litt hard sammen da jeg lekte med Nora, å så smalt det og tanna løsna! Den falt ikke ut eller no, men den kjentes løs ut! Da jeg våkna i dag tidlig var den enda løsere! Dro på jobb kl 08, å i matpausen ringte jeg tannlegen! Han hadde tilfeldigvis fått en avbestilling, så jeg slukte en yoghurt å dro fra jobb, grønnkledd og fin! (jobber på kiwi)

Tannlegen måtte bare riste på hodet, da jeg fortalte hva som hadde skjedd! (dette er 3. gang den tanna sprikker) Han ringte opp pasienten etter meg å ga henne en ny time, å så satte han igang! Det endte med at de satte inn en stift og bygde opp tanna på nytt! Det tok nesten 2 timer!! Å kosta flesk..... selvfølgelig!! Men kunne ikke akkurat dra tilbake på jobb uten tann!!

Så nå har jeg nok en gang ny tann!! Usj jeg er ikke veldig glad i å gå til tannlegen altså! Men har heldigvis funnet meg en tannlege som funker! Så da er det ikke SÅ ille!

I morgen har jeg fri fra jobb! Deilig! Kanskje jeg skal teste symaskinen da......

lørdag 6. februar 2010

Sykemeldt...

Det har jeg da vært siden mandag, å til uka er jeg tilbake i arbeid igjen! Jeg ble sykemeldt for ei uke siden pga ett kne på størrelse med en håndball! Måtte inn på revmatismesykehuset for å tappe det og for å få en injeksjon med kortison! Det var vondt som f***, men er mye bedre nå! Fikk litt kortison i den ene albuen også!







Uka har jeg bare brukt til å slappe mest mulig av, ikke belaste verken fot eller arm for mye og til å kose meg mest mulig med lille-snupp! Det har blitt ei uke med masse kos å mye leking på gulvet!





I dag tok jeg å Nora oss en tur til byen for å treffe mamma. Godt å komme seg litt ut også! Se litt andre ting enn husets fire vegger! Nora var kjempe trøtt på vei hjem å øynene hennes gled igjen akkurat idet bilen stansa uttafor her hjemme! Så da fikk jeg bært henne inn, bytta på henne å lagt henne i senga si! 30 sekunder senere sov hun!



Chenta, aka Store-snupp, har fått løpetid... typisk.. siden vi skal på utstilling med henne neste helg! Men men, vi får gjøre det beste utav det! Utstilles det skal hun ihvertfall!! :)





Jeg håper snøen snart forsvinner å vi kan få VÅR!! Jeg vil ha grønt gress i hagen å tulipaner!!





Ha ei fortsatt fin helg da!!





søndag 31. januar 2010

Jeg har ett problem!

Som jeg har hatt i alle år egentlig.. Jeg liker nesten ikke noe slags mat!!!

Det er vanskelig å klare å smake på nye ting! Å det er ett herk i sosiale sammenhenger!! Er det noen der ute som har ett supert tips til meg eller??

Jeg er ikke no gla i kylling.. men kalkun på nyttårsaften går ned, å tenkte derfor å presse meg selv til å spise kylling! Er det noen som har en oppskrift på noe med kyllling som bare er SÅ GOD at selv de som ikke liker kylling vil spise det??

Jeg spiser alt for mye mat med kjøttdeig som hovedingrediens! Det er godt altså, men det er snart ikke flere måter å tilberede kjøttdeigen uten at jeg føler at jeg praktisk talt spiser det samme til middag hver dag! :S

onsdag 13. januar 2010

Nytt år og nye muligheter!


Da var altså 2010 i gang!


Jeg er begynt å jobbe igjen, å fikk vært to dager på jobb før jeg ble innlagt på revmatismesykehuset til utredning! Er utskrevet derifra nå! Men med diagnosen leddgikt! Blir fulgt opp framover og flere undersøkelser skal gjøres! Det er sett noe i ryggen som kan tyde på en bechterew-lignende sykdom... så får vi bare se hva de finner ut! Så nå er jeg litt redusert etter en injeksjon i kneet å er sykemeldt ut uka!




Snøen som kom før jul ligger enda! Hadde jo håpet på en litt kortere vinter enn som så! Men men, det er nydelig vær med sol fra blå himmel så skal vell ikke klage...

Julefeiringen her i huset var meget vellykket om jeg får si det selv! Var kjempe masse pakker under treet, masse god mat, godt selskap og super snill Nora! :) Fikk meg til og med symaskin jeg!! :D Er MEGET fornøyd!

Slenger med litt bilder av Noras første jul! Ha ei fortsatt fin uke!!

Nora er fanga av gavepapiret!!