lørdag 22. mai 2010

trøtt og slapp....

Er lenge siden jeg har vært så slakk og trøtt! Har begynt på ny medisin for "gikta" så mulig det er en av bivirkningene.. bortsett fra at jeg føler jeg litt utmatta så er de værste bivirkningene jeg har fått, hodepine den dagen jeg tar medisinen og dagen etter, og bittelitt kvalm! Men det går fort over! Så jeg skal ikke klage egentlig! Synes dette går overaskende bra jeg!! :) En av de "positive" bivirkningene jeg har fått er nedsatt matlyst! Å siden jeg har litt å ta av, så er jeg ikke leimeg for det! :P

I dag har vi spist taco til middag, nå ligger mannen på sofaen å sover, Nora står klistra til barnetv, Chenta ligger i senga si, Eiko ligger som ett slakt på sofaen å jeg sitter her å gjesper... er det rart man blir slakk når alle sover rundt meg??

Vi holder nå på å klargjøre campingvogna til vi setter ut på vår første tur med den på onsdag! Blir gøy å få testa den på tur! Da skal vi altså på hundeutstilling på Gjøvik! Blir kjekt å treffe alle hundene og de hyggelige folkene igjen! :)


Ha en fortsatt fin pinsehelg!

tirsdag 18. mai 2010

17.mai overstått!



Ja da var en av årets mest slitsomme dager over! 17.mai har egentlig aldri vært slitsom før... men etter at jeg ble mamma så krever liksom 17.mai litt andre ting, enn da jeg bare hadde meg selv å tenke på!


Kan jo selvfølgelig tenke sånn at Nora er så liten at hun ikke har no glede av det, å at hun ikke kommer til å huske denne dagen senere! Men litt av sjarmen med å ha fått barne er jo at man skal skape nye tradisjoner! :) Ikke minst så var det jo veldig stas for mammahjertet å se henne hyle av fryd å vifte med flagget når barne i barnetoget jubla og ropte hurra!

Så alt i alt så var det så verdt det, selv om det ble en lang dag!
Her følger bilder av årets 17.mai feiring!!










lørdag 15. mai 2010

Livets høyeste lykke

Forfatter: Ukjent



Den vesle varme ungen min
Gjør rare lyder med tungen sin
Hun lager merkelige ord
Til glede for sin stolte mor



Min egen lille deilighet
Jeg har slik gunstig leilighet
Til gransking av den hvite rand
Av underkjevens første tann
En bitteliten snehvit spiss
Av verdens minste tannebiss
Du vesle fugleungen min
Den lubbne skjønne kroppen din
Med de små rare klærne på
Og foten din med tærne på
Og hånden din og armen din
Og lukten din og varmen din
Er som ett kjempemessig hav
Din mor kan øse lykke av





Men uten kamp og uten slag
Skal jeg gi slipp på deg en dag
Hvor min du er -allikevell
Skal du bli stor og bli deg selv
Nå kan jeg bare pleie deg
Og elske deg og eie deg
Og leke med deg og ta i deg
Og være bunnløst glad i deg





Men når du selv om litt blir stor
Så vil du si: "Nei, Æsj da mor! "
Og selvsagt har du rett i det
Det finnes ikke vett i det
Og så en dag om femten år
Skal denne bylten uten hår
Som sutter sine egne tær
Si: "Mor, så gammeldags du er!"


Å ser du mitt fotografi
Så vil du le av det å si:
"Tenk dette her er mor og far
Å, gid så rare dere var!"
Hva sorger det vil volde meg
I strid for å beholde deg
Hva kamp det enn vil skape meg
Så vil jeg sikkert tape deg...



For vi snakker sammen uten ord
For selvsagt skjønner jeg, din mor
Allverdens rare gurglelyd
Jeg legger munnen form av fryd
Mot nakkegropens myke skinn...


Du vesle fugleungen min!

fredag 14. mai 2010

ÆÆÆÆÆÆ!!

Nå synes jeg jaggu at 17.mai kommer litt brått på her altså!!
Plutselig er det jo fredag, å så må man på butikken for å handle til "langhelga"!! Jeg HATER å handle på fredager generelt, men så er det tydeligvis noen (les: mange) som tror 3.verdenskrig starter iløpet av helga så de må handle ALT for mye mat, drikke, toalettpapir osv!! (OBS har tilbud på toalettpapir om du kjøper masse!! :P )
MEn ihvertfall så fikk vi nå handla litt, men selvfølgelig så har vi jo alltids glemt noe som man må ut å få tak i i morgen! Typisk!
Her hjemme så var jeg inne på yr.no og storm.no for å sjekke været på 17.mai... det er meldt overskyet, 9 grader og kanskje litt regn tidlig på dagen.... hm.. enn hvis det ikke blir grillvær?? Hva gjør vi da? Kanskje vi må ut å handle en "backup" middag til nasjonaldagen... Usj... er kanskje ikke noe bedre enn alle tullingene på butikkene i dag likevell...
Ha en fiiin helg allesammen!