lørdag 23. oktober 2010

En liten oppdatering!

Det er travle dager nå. Jeg har begynt som webstudent på Noroff, så jeg studerer hver dag! Hjemmefra. Studerer multimediedesign!! Er kjempe gøy så langt! Har såvidt begynt å lære litt om photoshop, å det er virkelig noe jeg bestandig har hatt lyst å lære! Tenk så mange muligheter man har med det programmet!!



Har bare holdt på i to uker nå, men begynner så smått å komme inn i det! Men det er mye igjen!



Ellers så har jeg såvidt begynt å tenke på julegaver! Har kjøpt inn 2stk allerede! Eller egentlig er jeg jo ikke tidlig ute eller no, er jo mange som er nesten ferdige på denne tida... Men det er det samme hvert år, jeg planlegger at jeg skal starte tidlig å så blir det ikke helt som jeg har planlagt likevell.. Men 2 er bedre enn ingenting!



Fikk forresten en meget hyggelig overaskelse i går! For en stund siden så ble jeg med på giwaway hos Vakre hjem og Interiør. De trakk ut masse premier, bland annet en hundeseng fra http://www.alphadog.no/ som var helt nydelig! Å gjett hva! JEG VANT!!! HUNDESENG!!! Jippi!! Til en verdi av 1500kr!! Jeg som aldri vinner noe!!

Vi har snakka om å kjøpe en ny, å hva passer vell bedre da!! http://www.alphadog.no/ har utrolig mye fint i nettbutikken sin! Vell verdt en titt!!



Nei nå er det natta... Skal prøve å bli litt flinkere å oppdatere her nå... lover... :)

søndag 3. oktober 2010

VIL HA!!!

Kom over denne utrolig stilige bokhylla på det store nettet! Tenk koselesestund med Nora inni der!!




http://www.sakurah.net/

Eiko sitt møte med huggormen...

Ja det gikk heldigvis bra, men synes det var skummelt. Ronald var på tur på "fjellet" med hundene og ser plutselig Eiko hoppe unna noe på bakken! Han så fort huggormen, men etter å ha undersøkt Eiko så virka det ikke som om han var blitt bitt.. Etter 10 min så begynte Eiko å stritte imot på å gå, å Ronald forsto fort at han måtte ha blitt bitt.. De snudde for å komme seg tilbake til bilen for nå ble han sakte men sikkert hoven i ansikt og hals..


Ronald forsøkte seg på å bære han, men Eikogutten veier 30kg, å Ronald sliter som mange kanskje vet med prolaps i ryggen.. så det gikk ikke så bra med bæringa.. Eiko måtte pent gå selv.. De kom seg tilbake til bilen å fikk dratt ned til vetrinæren. Tok ca 1 time fra han ble bitt til de var der nede. Siden Eiko var oppegående og forholdsvis pigg så ville de ikke gi han motgift. Vetrinæren ville unngå at han gikk inn i sjokk å så sa de at om han fikk motgift nå så kunne det hende den ikke ville fungere like bra ved en evt senere anledning.. Så de kjørte på med intravenøs veskebehandling. Eiko ble på dyreklinikken til observasjon til kl ble syv på kvelden.. Da dro Ronald å henta han å dette er det jeg fikk se da han kom tilbake....











Dagen etter var han fortsatt like hoven.. om ikke mer.. Men etter det så ble hevelsen bare mindre og mindre! Å i dag kan man nesten ikke se noe i det hele tatt. Eneste man ser i dag, 5 dager etter bittet, er litt "ekstra" løshud på halsen, men satser på at det trekker seg sammen å at han blir helt fin!

søndag 19. september 2010

Travle dager!



Ja det går unna her i Haugesund. Hundeutstillinger, filmfestival, studie-planlegging, reising, hverdagsliv, NORA TID!!


Dette bildet er tatt av Ronald da han var å gikk tur på Steinsfjellet.


Filmfestivalen er jo forlengst over, ett år til neste gang! Gleder meg allerede! Så MYE bra film!

Vi har vært på hundeutstillinger på Karmøy, i Nesbyen, Stavanger og Bergen! I slutten av oktober er det årets siste på Stord! Hadde tenkt å stille Chenta, men da vi fant ut at det blir tysk dommer der, så dropper vi det! :) Vi var i Bergen i går, å det ble en HP på Eiko-gutten! Fornøyd med det!
Jeg skal begynne å studere den 12.oktober! Da blir jeg webstudent!! Skal studere Multimediadesign! Gleder meg veldig til å komme igang med det! Alle bøkene er bestilt, bare programvare igjen å kjøpe!


Har vært på dagstur til Bergen sammen med min Tante L. Vi var på Live Show med Lisa Williams! SUPERGØY!!! Å utrolig fasinerende!



På onsdag i forrige uke var jeg å Nora på Metro Lekeland for første gang! Det var en STOR hitt!! Frister veldig til gjentakelse! Både jeg og Nora hadde det max gøy! Nora var helt utslitt etterpå å sovna i handlevogna da vi skulle handle før vi dro hjem!


Ballbingen var en av favorittene! Hun måtte hele tiden tilbake dit! Herlige jenta mi!






Den 6.oktober reiser jeg å Nora til oslo en tur. Skal være borte til den 10.oktober. Skal overnatte i Moss hos min kjære bror å hans nydelige familie, men blir ihvertfall en dagstur inn til oslo for å treffe Marsjentene! Gleder oss masse til å treffe disse søte damene å deres nydelige barn! Føler jo at jeg kjenner dem, så blir fint å se de i levende live! Det blir også Noras første fly tur! Heldigvis er turen kort, bare 50 minutter, så det går sikkert fint!