søndag 30. august 2009

Oi på tide å oppdatere bloggen jo!!

Har etter filmfestivalen blitt så avvent med internettet at jeg har brukt noen dager på å hente meg inn og oppdatere meg på diverse blogger og nettsteder!

(Forresten: Snøjentas blogg er bare super inspirerende å lese http://minvinterverden.blogspot.com/ )


MEN her følger en liten oversikt over filmene jeg fikk med meg på festivalen:

Upperdog: Bra nok, men jeg synes vell egentlig den var litt oppskrytt... levde ikke opp til mine forventninger!

Coco før Chanel: Bra film om coco Chanels oppvekst på barnehjem og om hvordan hun endte opp som en av verdens ledende moteskapere! Anbefales!

The Ugly Truth: Kjempe morsom amerikansk komedie!! I LIKE!!! Anbefales!

Polytechnique: Fransk Film om skolemassakre mot kvinnelige studenter i canada i 1989. Grei nok!

Fish Tank: Bra film, men syntes den ble litt lang... varer i 2timer...

The Young Victoria: Bra film om englands lengst regjerende monark og dronning av verdenshistoriens største imperium! Anbefales!

A Game for girls: Italiensk film, ganske rå.. handler om ei syyyyk jente... Som liker å skade andre....

Man tenker sitt: Svensk... slitsom og kjedelig.... den varer ikke lengre enn 1 time og 16 min, men føltes som 2 og 1/2 time minst!!

Se opp: Morsom animert film fra disney og pixar! Anbefales om du liker filmer fra disse!

Julie & Julia; NYDELIG film, kjempe morsom!! Anbefales på det sterkeste!! Tror dette var en av de beste filmene jeg fikk sett under festivalen! Meryll Streep gjør sin beste rolle her synes jeg!!

Away we go: Morsom film om ett par som legger ut på en reise for å finne det mest ideelle stede for deres ufødte barn og vokse opp!! Anbefales!!

Taking Woodstock: Morsom film om woodstock. En slags hyllest til festivalen over alle festivaler siden den er 40 år i år!!

A thousand oceans: Sterk film.. fikk litt vondt i magen av denne,,, Anbefales!


Ellers så brygger jeg på en forkjølelse... Har vondt i halsen å fryser, så har vært å leita frem mitt mykeste hundehår-frie pledd! Kosa meg på sofaen i går kveld, skulle se film, men duppa av hele tiden, så mannen fikk se den ferdig alene å jeg tok "tidlig" kveld! Å i dag tidlig fikk jeg sove helt til klokka 10!!! Snille Nora min!!

Skal bruke morgendagen på å ta noen telefonen rundt omkring, blant annet til get!! Boksen funker ikke som den skal!! Min lille get boks hd-pvr vill ikke at vi skal stille på serieopptak!! Det er for meg den viktigste funksjonen, så dette MÅ jeg få fiksa!!

Slenger inn noen bilder av Min lille Noras første møter med fast føde!!






lørdag 22. august 2009

Ryddesjau!

I dag har vi bestemt oss for å starte den store ryddesjauen i kjelleren!

Da vi flytta hit for ett år siden så ble alle eskene satt i kjelleren, å så tok vi opp en og en eske og pakka ut av! Men da huset var blitt sånn nogenlunde fullt så sto det MANGE esker igjen! Disse skal vi nå gå igjennom for å finne ut av om vi egentlig trenger tingene eller om det kan kastes, selges eller gies bort! Er noen ting jeg faktisk savner, men hvilken eske de ligger i har jeg da ikke funnet ut av enda! Men nå er det jo håp...

I dag starta jeg og Nora dagen kl 08!! Etter litt forkost og lek gikk vi opp for å sove formiddagslur.. den ble bare 45minutter lang! Men nå er vi blide og opplagte!

fredag 21. august 2009

FILMFESTIVAL!!

Å den skal jeg på!!! Gleder meg masse! Skal la mannen være hjemme med barn og hund, å så skal jeg BO i byens kinosaler!!

I kveld lader jeg opp med amandaprisutdelinga på tv! Kjenner jeg er klar for masse GOD film nå ja!!

Ellers så pissregner det her i dag! Har lyna og tordna litt også! Er litt kos da synes jeg! Så lenge ikke strømmen går!! :P

Nora er forresten 5mnd i dag!! Hoi det har gått fort altså!! Skal legge ut nytt bilde av henne!! Hun sover forøvrig søtt hun nå! Heldigvis, så mammaen kan være litt tv slave!!

Ha en nydelig helg allesammen!!

mandag 17. august 2009

Jadda! Hvor er hodet?

I dag har vi vært på treff med jentene fra bv!! Kjempekos var det! Er ikke så flinke til å treffes så ofte, noe vi alle er enige om at vi skal bli flinkere til!!

Så i formiddag kom sms'en om at vi skal på intro til babysvømminga kl 1740 i morgen! Jeg visste jo at det ble i morgen, bare ikke når tid! Jeg skryter av den nye babdedrakten min som jeg har kjøpt men ikke prøvd! (krysser fingrene for at den sitter sånn noenlunde!) Når jeg er ferdig på treff kjører jeg hjem å vell hjemme går det ett lys opp for meg! BADEBLEIER!!! Nora skal jo være med på babysvømming jo!! Hva skal hun egentlig ha på?? Tanken har ikke engang streifet meg!! Så jodda, da hun hadde kommet seg i seng i kveld så kjørte jeg bort på rema å fikk tak i sånne bleier... snodige greier egentlig... men men.. er visst sånne man må ha! Ser bare ikke for meg at de skal kunne holde inne evt tiss når de antagelig er gjennomtrukket med bassengvann?!?

Håper mannen å naboen blir ferdig med å fjerne rust på bilen i morgen til vi skal på baby svømminga! De har nå sagt at de skal klare det... Hvis ikke så tar jeg bilen fra dem!! :P

Har forresten shoppa inn ingrediensene til min kjære mammas bursdagsmiddag! Har invitert henne hit på onsdag! Det blir hjemmelaget moussaka med gresk salat og tzatziki!! nammenam!!

Ha en deilig aften!