mandag 23. august 2010

En liten oppdatering.... :)

Ja nå er filmfestivalen her i Haugesund godt igang! Å jeg løper på kino til alle døgnets tider!! Jeg storkoser meg med andre ord!! :)


Begynte på torsdag med kortfilmen "Neglect" av Lilja Ingolfsdottir. Det ble 4 filmer på meg den dagen! De tre andre var "En familie", "Allting bliver godt igen" og "Kvinden der drømte om en mand".


Likte godt den danske filmen "Allting bliver godt igen". Det var en ganske intens thriller. Helt etter min smak!





Fredagen så jeg eksamensfilmene fra Den norske filmskolen. Seks stk kortfilmer! Kjempe flotte filmer, men den jeg vil trekke fram er filmen "Tuba Atlantic" Regi: Hallvar Witzø. Det var en virkelig overaskende morsom film!


Så også filmen "Bad family". Grei nok film, men kombinasjonen finsk tale, engelsk tekst og en stykk litt for trett meg var ingen bra kombo! Syntes egentlig det ble litt slitsomt!


Lørdag så jeg tre filmer. "7x/xxxxxx-Like barn leker best." Meget bra film fra den svenske regisøren Emil Jonsvik. Hans spillefilm debut. Filmen handler om ett av de antatt 30000 ulovlige våpen som er i sirkulasjon i sverige!


"Det enda rationella" Svensk drama-komedie. En absurd historie, som var både morsom og alvorlig om hverandre! Utrolig gøy å se den gamle Wallander (Rolf Lassgård) i denne rollen!


Å siste filmen jeg så på lørdagen var den utrolig klissete, men fantastisk søte "Letters to Juliet"!! Jentefilm av dimensjoner, men av å til er det koselig å se en slik film!! Jeg tror jeg satt å glisa non-stop den siste halvdelen av filmen! *sukk*


Søndagen skulle i utgangspunktet være en laaaang dag på kinoen, men den første filmen "Heartbeats" var så kjedelig at jeg gikk etter 20-30 min. Jeg var ikke den eneste som gjorde det heller....


Filmen "Eamon" var en søt irsk film om en familie på tre med en understimulert og overernergisk gutt (Eamon) på 6år, hans narsissistiske mor og hans meget seksuelt frustrerte far! Det var endel kjipe episoder i filmen der mammahjertet mitt fikk vondt, men alt i alt en ok film!


"Tamara Drewe" var en ganske morsom film om ei jente som vender tilbake til den lille landsbygda som en "oppsiktsvekkende skjønnhet". Ganske så fornøyelig faktisk!


Den siste filmen jeg så i går var den irske filmen "his & hers". Man får møte 76kvinner i filmen, som alle snakker om mennene i sine liv. Til sammen blir øyeblikkene til fortellingen om ett helt kvinneliv fra begynnelse til slutt. En nitti år lang kjærlighetshistorie! Søt og ikke noe man har sett på kino tidligere!


I morgen er det en ny dag, med nye filmer. Det er heldigvis noen dager igjen enda! Har mye jeg vil se fortsatt! Så jeg kommer med oppdatering om resten senere! Starter ikke før kl 1600 i morgen så får formiddagen sammen med min lille prinssesse!




lørdag 7. august 2010

Sommerens reisebrev del 1...








Nå er det så lenge siden jeg har blogga at jeg skammer meg litt! Men vi har altså vært på ferie og hundeutstillinger!




Akkurat i kveld har gubben stukket ut på konsert, å Nora sovna tidlig i kveld så da har jeg masse egen tid! Å jeg velger altså å bruke litt av den på å blogge! :)




Etter siste innlegg så kjørte vi inn i sverige! Vi fikk NYDELIG vær så si hele veien!! Å jeg er blitt BRUN!!! Jippi!


Vi var ett par netter i østersund før vi fikk ett litt ufrivillig, men meget bra stopp i sundsvall! Problemer med bilen, så vi valgte å få det fiksa før vi dro videre.




Nora fikk bada i sjøen for første gang, å vi fikk nytt været og shoppa litt! Vi traff også ett veldig koselig ektepar fra ett lite sted rett utenfor harstad... (som jeg ikke husker navnet på akkurat nå.....)








Dro vidre derifra etter 5dager. Trygg på at nå ville bilen holde hele veien hjem! Men da vi hadde kjørt noen timer så eksploderte det ene dekket på campingvogna....... fikk heldigvis hjelp og fikk bytta det eksploderte dekket. Men kjøpte ett til så vi kunne bytte det også dagen etter når verkstedene åpna! Så etter at vi hadde fiksa det i uppsala, så kjørte vi vidre til Karlstad. Der tok vi noen dager siden vi syntes vi fortjente litt avslapping igjen i det fiiiiine været!



Derifra bar turen vidre inn i Norge og til Moss. Der var vi ei lita uke, før vi vendte nesa hjemmover mot Haugesund. Tiden i Moss var utrolig koselig! Vi fikk treffe mitt nyeste tantebarn for første gang! Lille Andreas! For en liten hjerteknuser han er! Fikk også treffe pappaen min igjen!! Det var veldig godt!!
Den stolte pappaen med lille Andreas:


Nora fikk spise is på pinne heeelt alene for første gang! Sånn blir man da:

Prøver nye hatten til fetter Alexander!! Kult!!





For at ikke dette innlegget skal bli så alt for mye lengre nå så tror jeg at vi avslutter nå, å så skal jeg få lagt ut neste del så fort som mulig!

fredag 25. juni 2010

Da har vi bestemt oss!

Vi reiser ikke nordover! Men kjører inn i sverige å drar sørover mot moss. Satser på å komme oss nordover ved en senere anledning!

I dag kommer Elisabeth og Vidar på overnattings besøk i campingvogna vår. Vi skal ha en maks trivelig kveld før vi drar fra trondheim for denne gang! Nora er stor fan av dem begge allerede, noe som er koselig å se for oss! De er jo hennes gudforeldre! :)

Nå er det desverre møkkavær her i trondheim også, men vi tåler såpass! Er litt surt, men man kan vell ikke forvente fint vær hele ferien! Derfor frister det jo også med litt finvær på østlandet før man vender nesa hjem til Haugesund.

Nå skal vi snart ut å se om vi får kjøpt nytt objektiv til speilreflekskameraet mitt! Skal vistnok ha fått inn ny forsyning av slike på elkjøp på leangen! Håper det stemmer det som står på varebeholdninga deres på nettet!

Ha en fin dag videre!

onsdag 23. juni 2010

Er på tur!!

Ja da var det endelig litt ferie på oss! Har ikke vært på ferie på lenge, så skal nyte det for alt det er verdt! Akkurat nå befinner vi oss i trondheim! Har fått truffet våre goooode venner og Nora sine gudforeldre, Elisabeth og Vidar! SÅ kos å endelig treffe dem igjen!! Å så har vi i dag vært å truffet min svigerinne å mine to nevøer! For noen herlige gutter altså!!
Helga som var tilbrakte vi på oppdal! Var der pga hundeutstilling, å det gikk ganske så bra egentlig! Dalnews Ekkora Eiko ble BIR valp (best i rasen) og så ble han da BIG2 2.best i gruppa!! Men han var kun påmeldt 1 av dagene! Mens storesnupp, Dalnews Csak Chenta, fikk blått begge dagene.... dumme dommeren som ikke så potensialet hennes!! Heheh! Det er bestandig sånn når det ikke går så bra på utatilling, at man finner noe galt med dommeren!
Vi hadde tenkt oss en tur til mine hjemmelige trakter iløpet av turen, men siden det er meldt superdårlig vær nordpå framover så er vi millimetere ifra å vende nesa sørover mot Moss istedet for nordover når vi drar fra trondheim! Har en nyfødt liten nevø å treffe der nede, så det er ikke så dumt å dra dit i stedet!!
I dag har vi vært en tur på martnan her i trondheim, å det endte jammen med at vi dro fra byen med ny mobil til mannen og ny liten snerten mini-pc fra samsung til a mor! :D så det må man jo bare rope hurra for!! Synes selv vi gjorde en meget god deal da vi kjøpte mobil og pc for 2kr!! Kun binding på telefonen i ett år, ingenting på pc'en!!
Nei nå får jeg avslutte her, har desverre ingen bilder på denne nye pc'en så dette blir ett bildeløst blogg-innlegg! Ha en fin st.hans feiring!!